Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Mitsubishi Outlander - Přece solidní jistota!

Poslední generace Outlanderu byla sice uvedena na trh už před několika lety, ale prochází průběžnou modernizací a zraje jako víno. V modelovém roce 2019 má opět řadu zlepšení a omlazený vzhled.
Aktualizováno: 06.03.2019
Mitsubishi Outlander - Přece solidní jistota
Mitsubishi Outlander - Přece solidní jistota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mitsubishi Outlander se zrodil jako nenápadný SUV, který po léta žil ve stínu slavného Pajera, než svůj legendární vzor překonal, dorostl a vlastně nahradil. První Outlander vyjel ještě se jménem Airtrek na domácí trh v Japonsku v létě 2001, zařadil se mezi kompaktní SUV, dodávaná alternativně s pohonem jedné nebo obou náprav, na rozdíl od Pajera ovšem šlo o lehčí konstrukci v základu s pohonem předních kol. Ve druhé generaci (od 2006) s novou platformou MMC Project Global se poněkud přiblížil Evropanům, paralelní produkce vedle Nagoje se rozběhla v nizozemském Bornu a dohoda s Francouzi znamenala značkové varianty Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser. Nový Outlander třetí generace pak slavil premiéru v Ženevě 2012, ale postupně prošel několika stupni modernizace.

Přes 1,5 milionu Outlanderů!

Vzhled nového Outlanderu prozradila hybridní studie Mitsubishi PX-MiEV II, kterou jsme si prohlédli už na autosalonu v Tokiu na podzim 2011. Třetí generace se pak následně objevila poprvé v Ženevě 2012, prošla prvním faceliftem známým coby model 2014 ½ a pak první modernizací pro modelový rok 2016 (Dynamic Shield), kterou výrobce uváděl jako více než facelift. Segment SUV nadále vzrůstá, a proto automobilka Mitsubishi Motors soustředila své síly právě na tuto kategorii, ovšem vzhledem k emisním předpisům na lehčí a hospodárnější typy než je poslední (čtvrtá) generace Pajera. Už v říjnu 2016 vyjel Mitsubishi Outlander s pořadovým číslem 1 500 000 od zahájení prodejů v červnu 2001. Nejnovější typ, po faceliftu pro modelový rok 2019, je pro evropské zákazníky výhradně z japonské výroby.

Mitsubishi Outlander - Průběžná modernizace nekončí

Základními požadavky modernizace Outlanderu byly vždy zvýšení úrovně tzv. vnímané kvality, zlepšení jízdních vlastností, posílení bezpečnosti, rozšíření výbavy, úpravy motorů na limity EU6d a další. Vozy se dodávají v pětimístné i sedmimístné verzi, bohatost výbavy se samozřejmě řídí jejím stupněm Intense, Intense Plus, Instyle a nejvyšší Instyle Plus. Vyzkoušeli jsme Outlander 4WD se zážehovým motorem, plynulou samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol, a to v nejlepší výbavě. Nejdůležitějšími poznatky jsou příjemná komfortní jízda, dobrá ovladatelnost a nízká hlučnost; interiér je neobyčejně prostorný, v základu pětimístný, ale z ploché podlahy zavazadlového prostoru lze vyklopit další dvě sedačky (jejich uspořádání se změní ze 2+3 na 2+3+2).

Mitsubishi Outlander - Nová nabídka bez dieselu

Verze s předním pohonem může mít pětistupňovou manuální převodovku (šestistupňová byla zrušena spolu s dieselem), ale vozy s pohonem všech kol 4WD se dodávají jen se samočinným variátorem INVECS-III, tedy převodovkou CVT s plynulým převodem , která se rychle přizpůsobuje momentálním jízdním podmínkám (mnohem lépe než původní CVT, jež zůstavaly dlouho ve vysokých otáčkách). O manuální řazení však nepřijdete, i u CVT lze využít šesti nastavených stupňů, volitelných páčkami pod volantem. Zajímavostí je systém jízdních režimů AWC (All Wheel Control), který pracuje s programy 4WD Eco pro co nejhospodárnější jízdu, 4WD Auto pro běžnou jízdu a 4WD Lock pro těžší terén, ale i pro zlepšení trakce za všech podmínek. Spolupracuje se stabilizací ASC; výsledkem je snazší průjezd zatáčkou v optimální stopě s vyrovnáním nedotáčivosti, ale také bezproblémový pohyb v obvyklém terénu mimo zpevněné silnice. V nabídce nechybějí asistenty rozjezdu do svahu HSA, jízdy v pruhu LCA/LDW, sledování dopravní situace za vozem RCTA, pohybu v mrtvém úhlu BSW, či předcházení a snižování následků čelní kolize s detekcí chodců FCM.

Mitsubishi Outlander - Přijíždí také hybrid!

V modelovém roce 2019 splňují všechny pohonné jednotky emisní normu EU6d, ale v prodeji už jsou jen verze se zážehovými motory 2.0 MIVEC včetně tovární plynové úpravy na LPG (110 kW). Vznětové čtyřválce 2.2 DI-D vlastní konstrukce od Mitsubishi Motors/Mitsubishi Heavy Industries byly z nabídky na českém trhu vypuštěny. Vylepšený zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) nadále využívá inovativní systém rozvodu MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control; tedy plynule proměnné časování všech ventilů, navíc s variabilním zdvihem ventilů sacích), který optimalizuje spalování paliva a hladký běh motoru.

Další kapitolou je nové provedení Outlander PHEV, tedy Plug-In Hybrid, pro rok 2019 značně vylepšené. Navazuje na více než 160 tisíc předchůdců, prodaných na celém světě, ale především v Evropě (přes 126 tisíc)! Se zážehovým čtyřválcem 2.4 MIVEC Atkinson/Otto Cycle, generátorem 70 kW a dvěma elektromotory (vpředu 60 kW, vzadu 70 kW), jakož i novými akumulátory Li-Ion (13,8 kWh; 80 kW) je zárukou ještě hospodárnějšího provozu než dříve. Ale to už je jiná kapitola, ke které se ještě vrátíme.

Autor testu: Tom Hyan
Článek je zařazen v: Mitsubishi , Outlander , Pajero , Autosalon TV Prima , Tom Hyan , experttomhyan , web test , test vozu , Mitsubishi Outlander
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama