Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Legenda mezi Pikapy - Mitsubishi L200

Čtyři desetiletí se vyrábějí pikapy Mitsubishi L200, tradice však sahá ještě dále. Poslední L200 je pátou generací...
Aktualizováno: 02.08.2018
Legenda mezi Pikapy - Mitsubishi L200

Velké pikapy se těší stále větší oblibě také v České republice, přestože v minulém desetiletí byl tento trh prakticky nulový. Moderní pikapy si v ničem nezadají s běžnými osobními vozy, jejich jízdní vlastnosti se podstatně zlepšily, ale přitom i nadále nabízejí zvýšenou průchodivost terénem. Přibylo komfortu a užitečné výbavy, dostanete prostornou čtyřdveřovou kabinu jako u osobního vozu, ale navíc velkou ložnou plochu a pohon všech čtyř kol. Společnost Mitsubishi Motors vyrábí pikapy řady L200 od roku 1978, kdy je ve spolupráci s Chryslerem nabízela i na americkém trhu; pak v letech 1986, 1995, 2005 a 2014 postupně přicházely nové generace. Tradice je ovšem mnohem delší, už v roce 1946 vznikla první lehká užitková tříkolka...

Mitsubishi L200 coby průkopník pikapů

Konstrukce poslední L200 (KJ0T) je výhradně výsledkem vlastního vývoje Mitsubishi Motors, který trval přes 28 měsíců se zaměřením na zvýšení komfortu, snížení spotřeby i provozních nákladů, zlepšení užitných vlastností a zvýšení životnosti i bezpečnosti. Vyzkoušeli jsme špičkové provedení L200 Double Cab v nejvyšší výbavě Instyle s pětistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, vybavené vznětovým čtyřválcem 2.4 DI-D se zvýšeným výkonem na 133 kW (181 k) a uzamykatelnou krytou ložnou plochou. Samozřejmě, vůz nebyl při testu vytížen, ale i tak byly jízdní vlastnosti velmi dobré a odskakování zadní nápravy minimální. Za chvíli se s automobilem sžijete, a pokud bydlíte v horských oblastech, stane se brzy logickou volbou pro provoz v obtížnějších podmínkách.

Double Cab – kombinace osobního i užitkového vozu

Čtyři boční dveře a pětisedadlové uspořádání odpovídají běžnému osobnímu vozu, za kabinou však máte ještě ložnou plochu délky 1,52 metru a šířky 1,47 metru pro přepravu jakéhokoli nákladu do celkové hmotnosti 1035 kg včetně posádky. Ložná plocha s bočnicemi výšky 475 mm může být zakryta shrnovací roletou či nástavbou, anebo zůstat otevřená, eventuálně podle potřeby s vloženou uzamykatelnou schránkou. Výrobce předpokládá větší využití automobilu pro aktivní životní styl, a proto spojil typické vlastnosti pikapu 4x4 s výbavou a pohodlím, po nichž dnešní uživatelé touží. Základním typem pro Evropu je z toho důvodu čtyřdveřový Double Cab s kratší ložnou plochou, ale můžete mít také dvoudveřový Club Cab (sedadla 2+2) s ložnou plochou délky 1,85 metru, ovšem jen se slabší verzí shodného motoru o výkonu 113 kW (154 k). Třetí varianta Single Cab (dvoumístná), typický pikap workhorse, zůstává vyhrazena mimoevropským trhům. Dodává se jen v základní výbavě Invite, vyšší se jmenují Intense a Instyle, ta poslední nás překvapila koženým čalouněním i možností přímého řazení samočinné převodovky páčkami pod volantem.

Pátá generace je komfortnější

Pro zlepšení komfortu má L200 nová sedadla, volant nastavitelný výškově i podélně, lepší výhled z vozu i nižší úroveň hluku a vibrací s řadou tlumicích výplní v kabině. Double Cab má nejdelší interiér 1745 mm ve své třídě, vnitřní šířka se ve výši hlavy zvětšila až o 83 mm, řízení má strmější převod (3,8 místo 4,3 otáčky na plný rejd) a podobně. Nový motor vlastní konstrukce Mitsubishi 2.4 DI-D je nejen úspornější, ale také zásluhou hliníkového bloku lehčí o 30 kg (dříve litinový 2,5 l). Silnější verze 133 kW (181 k) využívá proměnný zdvih a časování sacích ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control), které přispívá ke snížení spotřeby paliva (jezdili jsme za osm litrů na stovku kilometrů). Zcela nové jsou převodovky, pětistupňová samočinná z terénního Pajera od Aisinu AW, či šestistupňová manuální vlastní konstrukce (místo pětistupňové), obě s dvoustupňovou terénní redukcí (aktivuje se při stojícím voze otočným ovladačem). Z pohonu zadních na všechna kola lze přepínat za jízdy do rychlosti 100 km/h.

Pohon všech kol je samozřejmostí

Jednodušší verze L200 mají pohon všech kol Easy Select bez mezinápravového diferenciálu se závěrem zadního; vyspělejší Super Select II jsou vybaveny mezinápravovým šnekovým diferenciálem Torsen včetně jeho závěru, na přání i se závěrem zadního nápravového diferenciálu. I v páté generaci si pikap zachovává obdélníkový žebřinový rám se zvýšenou pevností v krutu o sedm procent, karoserie je uložena na rámu v šesti pružných lůžkách, obsahuje zvýšený podíl vysokopevnostní oceli až na 21 procent, přičemž nejpevnější materiál tvoří prahy čtyřdveřové kabiny. Čtyři hvězdičky EuroNCAP podle nové zpřísněné metodiky jsou u pikapu velmi dobrým výsledkem, příď byla prodloužena pro zvýšenou ochranu chodců. Nápravy jsou klasické, vpředu dělená s vinutými pružinami, vzadu tuhá s podélnými poloeliptickými listovými pery. Hřebenové řízení má kromě menšího převodu také elektrický posilovač. Systém elektronické stabilizace lze vypnout. Sedm airbagů (včetně kolenního) je standardní výbavou. Mitsubishi L200 alias Triton (jméno pro mimoevropské trhy) je legendou a stálicí pikapové scény z výrobního závodu v Thajsku, kam japonská společnost Mitsubishi Motors od roku 1996 veškerou produkci jednotunových pikapů převedla.

Autor testu: Tom Hyan

Reklama
Testovali jsme
Článek je zařazen v: Mitsubishi, L200, Mitsubishi L200, 4x4, Pikap, pick up, MIVEC, Tom Hyan, autosalón
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama