Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Král pickupů - Toyota Hilux

Pracovní nástroj, ale i automobil pro volný čas, tak lze nazvat pickup Toyota Hilux, který láme světové rekordy v prodejních počtech a jeho popularitu umocnilo vítězství v Dakaru 2019...
Aktualizováno: 04.02.2019
Toyota Hilux
Toyota Hilux Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Toyota Hilux - Solidní historie

První Toyota Hi-Lux (psáno ještě zvlášť) se objevila v roce 1967 jako značková varianta sesterského modelu Hino Briska (uveden už v roce 1961). Po začlenění automobilky Hino Motors Ltd., specialisty na nákladní vozy, do skupiny Toyota se Hilux rozšířil pod novou značkou a stal se jedním z nejúspěšnějších lehkých užitkových automobilů světa, jehož celkové prodeje přesáhly osmnáct milionů, takže je druhým nejúspěšnějším vozidlem v historii Toyoty (samozřejmě po Corolle). První generační obměny přišly v letech 1972 a 1978; v roce 1979 vyjela nejen první verze se vznětovým motorem (2.2 D), ale také s pohonem všech kol (mechanické skupiny z terénního Land Cruiseru). Následovaly nové typy v letech 1983, 1988, 1997 a 2004, od kdy se Hilux oficiálně prodává také v Evropě, když dříve postavil na kola asijské země, Afriku i Austrálii. Záhy se stal bestsellerem své třídy také v Evropě.

Toyota Hilux - Přichází osmá generace!

Jednotlivé generace Hiluxu se často překrývaly podle regionů prodeje, hlavní výroba byla přesunuta z Japonska do Thajska, království pickupů (vyrábí je tam více značek včetně Forda, Mazdy a Mitsubishi), kromě montáže v Jižní Africe a dalších zemích. Poslední osmá generace se představila v květnu 2015 současně na dvou místech (Bangkok a Sydney), prochází průběžnou modernizací a nadále drží první místo na evropském trhu (zhruba dvacetiprocentní podíl v segmentu). Jde o robustní pickup s pohonem zadní nápravy anebo všech kol, třemi různými druhy budky (na snímcích čtyřdveřová Double Cab), šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou (pouze pro luxusní Double Cab 4x4) a v Evropě výhradně se vznětovým čtyřválcem 2.4 D-4D, který v rámci downsizingu postupně nahradil větší motory, vznětové i zážehové.

Toyota Hilux - Nejlepší je double cab executive

Vyzkoušeli jsme nejoblíbenější čtyřdveřové provedení Double Cab s volbou pohonu zadních nebo všech kol otočným ovladačem, jehož cena v luxusní výbavě Executive lehce převyšuje jeden milion korun českých včetně daně. Samozřejmě, nabídka začíná typickým dělníkem s dvoudveřovou budkou Single Cab, delší ložnou plochou, manuální převodovkou a pohonem zadní nápravy už od 588 000 Kč bez DPH. Délka nákladového prostoru se různí podle budky, se Single Cab činí 2315 mm, s prostřední Extra Cab 1810 mm a s největší Double Cab pro pět cestujících se zkrátila na 1525 mm při shodné celkové délce 5330 mm. Podobně se mění užitečná hmotnost od 1080 kg po 1040 kg, ale hmotnost brzděného přívěsu dosahuje 3500 kg (kromě 2800 kg u vozu s pohonem jen zadní nápravy).

Jízdní vlastnosti odpovídají příslušnému segmentu a provedení vozu, zadní tuhá náprava je vedena a odpružena klasickými listovými pery u všech modelů, vinuté pružiny jsou pouze na přední nápravě. Samozřejmě, pickup je určen pro přepravu nákladů, a tak záď u prázdného vozu na nerovnostech poněkud odskakuje, ale to je běžná vlastnost těchto automobilů. Menší motor 2.4 D-4D o objemu 2,4 litru dává dostatečný výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 400 newtonmetrů, což jsou hodnoty shodné pro všechny verze. Převodovka je vždy šestistupňová, manuální i samočinná, zrychlení na stovku se pohybuje od 12,8 do 13,2 sekundy podle typu, největší rychlost je 170 km/h (175 km/h s pohonem 4x2) a spotřebu se nám podařilo udržet pod deset litrů (výrobce udává 7,8 l/100 km).

Toyota Hilux - Safety sense také pro pickupy

Ve vyšších verzích se uplatňuje bezpečnostní systém Toyota Safety Sense s kombinací laseru a kamery, známý z osobních automobilů Toyota, který samočinným brzděním v případě nebezpečí zabrání kolizi, anebo alespoň sníží její následky. Zahrnuje rovněž udržování jízdy v pruhu a rozpoznávání dopravních značek. Součástí standardní výbavy jsou aktivní kontrola trakce při rozjezdu A-TRC vedle elektronické stabilizace VSC, kontrola stability přívěsu TSC, asistent rozjezdu do svahu HAC a sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče). Nechybí plnohodnotné náhradní kolo. Za příplatky můžete mít tempomat, kožené čalounění, metalický nebo perleťový lak karoserie, či prodlouženou pětiletou záruku. Dobře vybavený Hilux tak mimo město může nahradit běžný osobní automobil, ale ve městě je příliš velký na parkování. Výbavu lze volit od spartánské Base (základní) přes bohatší Live a Active až po opravdu luxusní Executive, která si v ničem nezadá s klasickými osobními automobily.

Autor testu: Tom Hyan

Testovali jsme
Článek je zařazen v: Toyota , Hino , pickup , Hilux , ToyotaHilux , Tom Hyan , autosalontvprima , testvozu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7