Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Kia Stinger - dokonale tvarovaný sedan

Korejská automobilka motoristický svět šokovala dokonale tvarovaným sedanem STINGER! Je tak dobrý, jak vypadá, i když pod jeho kapotou tepe naftové srdíčko?
Aktualizováno: 08.11.2018
Kia Stinger Carshot 4
Kia Stinger Carshot 4 Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kia Stinger - Tvary karoserie jsou nadčasové

Už jen když se ke Stingeru přibližuji, je mi jasné, že následující týden bude výjimečný. Na dálku z auta vyzařuje velké sebevědomí a charisma.

Doširoka roztažená příď s velkými, funkčními otvory pro přívod chladícího vzduchu k brzdám a do motorového prostoru budou magnetem pro oči kolemjdoucích.

Splývavé tvary kabiny nesou sportovní geny. Záď si jednoduše spletete s luxusními sedany italské značky. Dám ruku do ohně, že to ale nebyl záměr. Stinger je každým centimetrem originální.

Kia Stinger - interiér vs exteriér

Po usednutí za volant mě přepadá drobné zklamání, protože to uvnitř není tak útulné, jak pohled na karoserii.

Po pár kilometrech se Stingeru musím omluvit. Pracoviště řidiče je sice trochu spartánské, ale věřte mi, nic víc potřebovat nebudete. Velké budíky, mezi ně umístěn displej palubního počítače s precizní grafikou a hlavně češtinou.

Do ruky příjemně padnoucí volant. Absolutně čitelné menu multimediálního systému.

Posez za volantem je hodně komfortní. Pokud bych měl být hnidopich, bojuji s výhledem vzad přes vnitřní zpětné zrcátko, zadní okno splývavé zádi se tváří minimalisticky.

Kia Stinger - jízda

Kabina je od motorového prostoru skvěle odizolována. Jak držím motor v optimálních otáčkách, nejsem schopen rozpoznat, zda je pod kapotou naftový, nebo benzínový agregát. Když se otáčky vyšplhají nad 3000, mé ucho zachycuje charakteristický zvuk dieselu.

Mnohem větší překvápko zažívá řidič od trojice motor+převodovka+podvozek. Stinger má neuvěřitelně odladěné komponenty, které skvěle fungují v klidovém, ale i v zátěžovém režimu.

Za volantem si plně uvědomuji, že sedím v autě, jež je pro korejskou automobilku výstavní skříní. Uvědomuji si, jak je design dokonalý, jak přitahuje oči kolemjdoucích, proto také ve městských částech jezdím pomalu, ať má každý možnost pořádně si vůz prohlédnout. Přiznám se, mě pohledy krasně hladí na egu a ptám se: ,,Sakra, proč mi ten Stinger neříká pane?”.

Kia Stinger - těžké loučení

Víte, jak to v životě chodí. Příjemné okamžiky vezmou rychle za své. Stejné bylo týdenní soužití s Kia Stinger. I přes slušný nájezd 1200km se vše odehrálo rychle, jako bych luskl prsty. S delším časovým odstupem si často vzpomenu, jaké to bylo prima svezení. Což je známkou, že se Stinger opravdu povedl. Na některá auta zapomenu, hned jak je vrátím, Stinger se mi zapsal hluboce pod kůži.

Autor textu: expert Radek Vrtal

Autosalon.TV: Kia Stinger GT
Autosalon.TV: Kia Stinger GT
Testovali jsme
Článek je zařazen v: Kia Stinger , radek vrtal , Stinger , Kia , nejkrasnejsi sedan , sexy sedan , nejlepsi kia , Autosalon TV Prima , test vozu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama