Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Dvě stě ve městě

Dej do městské nákupní tašky, kterou původně poháněl neduživý litr, 200 koní, a cestovní rychlost povyskočí na brutálně nelegálních 200 km/h. Že mě zavřou, je víceméně jisté, tak aspoň dám Volkswagenu Polo GTI pořádně napít!
Vydáno: 27.09.2018
Dvě stě ve městě
Dvě stě ve městě Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zvenku dechovka, uvnitř slušný bigbeat(s)  

Porušuje hned první pravidlo sporťáků. Když je něco rychlé, má to rychle vypadat. GTIčko si však můžete klidně splést s trochu vyšperkovanou základní specifikací 1,0/55 kW. Uvnitř se sportovní geny poznají snáz – károvaná anatomická sedadla, zploštělý, kůží obšitý volant s pádly a GTI-signaturou, červený dekor ,,Velvet red“ palubní desky, rychloměr cejchovaný do 280 km/h a možnost přiostřit jízdní projev přepnutím na režimy Sport a Individual. Muziku tvrdí soundsystém ,,Beats“ se subwooferem a výkonem 300 Wattů.  

Výjimečně mně nevadí, že většina prvků, co řidiče hýčkají a hlídají, je za příplatek – adaptivním tempomatem a parkovací kamerou počínaje a konektivitou se smartphonem a navigací konče. Standardní výbava bude 99% smrtelníkům stačit. Dvousetkoňový hatchback si přece nekupuju, abych si v něm hrál s telefonem  nebo skládal zkoušky z parkování. Chci s ním jezdit, co jezdit, lítat!

POLOsporťák    

Opel Kadett GSI, Peugeot 205 GTI, Fiat Uno Turbo i.e. - ikony 80. let byly rychlé, obratné, přiměřeně jankovité na řízení, přitom ne moc drahé na pořízení. Proto sem je miloval a rád s nimi jezdil a když je možnost, svezu se rád i dnes. Volkswagen Polo GTI MY2018 je proti nim těžká váha, se 1400 kily váží o půl tuny víc než takové GSI. Má ale dvakrát vyšší výkon a díky chlapské kubatuře pořádnou údernost (320 Nm). Takže zatímco hothatche minulosti ze sebe na dvoustovce vydaly všechno, řidič vrcholného Pola má ještě dalších 37 km/h v záloze.

Abych jen nechválil, od 147 kW sem čekal větší divadlo. Ve vyšších otáčkách se žádná exploze nekoná a dvoulitrové TSI zní docela utrápeně. Esíčkem se ale prosmýkne bleskurychle, hezky utahuje stopu. A hlavně zůstal mu hlavní znak juniorských kapesních raket – neurvalost. Dej plnej na nerovném asfaltu a nemusíš googlit, co znamená ,,torque steering“. Když to ve vlásence přeženeš, umí učebnicově pochodovat po tečně ven. Horším silnicím se, když chceš topit, vyhni. Komfort jízdy je pak přinejlepším snesitelný.

Up! GTI vs Polo GTI vs Golf GTI

Protože mám čerstvou zkušenost s ostatními dvěma GTI od VW, krátce zhodnotím, který model z Wolfsburgu je podle mě nej. Up! GTI  je spíš pro holky, omladinu. Standardní Golf GTI  mi přišel trochu nudný. Vítězem vyhlašuju Polo GTI. Rychlé (stovka pod sedm sekund), praktické (standardně pět dveří, větší rozvor i šířka než Golf IV.), nabízí slušný poměr cena – výkon (téměř na tisícovku stejně drahé-levné jako verze 1,5 TSI Evo R-Line HL), s překvapivou spotřebu (při testování bezpečně pod sedm litrů) a dokáže posloužit i mladé rodině (do kufru se po složení vejde větší kočárek).

Ještě k úvodní fotce. Nejel sem dvě stě ve městě, jde o dílo našeho grafika. Ale pokud by v centrech existovaly závodní okruhy, jako je ten v Monaku, ideálním vozem by bylo právě VW Polo GTI. Až by se majitel vyřádil, nákupy či cestu do práce by zvládl bez známky stresu a agresivity. Aneb páni radní, místo šikanování nás retardéry postavte radši pořádné šikany! 

Autor testu: expert Daniel Dítě

Autosalon.TV: Volkswagen Polo GTI Web
Autosalon.TV: Volkswagen Polo GTI Web
Článek je zařazen v: Volkswagen , VW , Polo , Polo GTI , Daniel Dítě , Autosalon TV Prima , test vozu , polosporťák
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama