Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Ducati Scrambler 1100 - Ve vzduchu je síla

Pokud žijete v domnění, že na naše příšerně děravé silnice je ideálním strojem enduro, nemáte až tak docela pravdu. Tou ideální motorkou je totiž Scrambler - klasická motorka s trochu vyšším podvozkem, který nevystříkne na prvním výmolu, a u které si nebudete rvát vlasy, že se na polňačce trochu zadělala blátíčkem.
Aktualizováno: 16.05.2018
Ducati Scrambler 1100 - Ve vzduchu je síla
Ducati Scrambler 1100 - Ve vzduchu je síla Autor: Radoslav Holan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ducati Scrambler není jen takový malý modelový úlet v nabídce Ducati. V Bologni jej vyvíjí speciální tým, takže Scrambler je vlastně taková značka ve značce a donedávna nabízel už poměrně ucelenou modelovou řadu. Tu otevíral model Sixty2 se vzduchem chlazenou čtyřstovkou, a následovalo několik variací taktéž "vzducháčové" osmistovky (včetně hodně povedeného "kafíčka", tedy modelu Café Racer). K tomu všemu letos k nim přibyly tři verze ostré chlapské jedenáctistovky.
Řekněme si to na rovinu - Sixty2 je tak pro holky a mlaďochy, co ještě nesmějí řídit velké Ačko. Všem ostatním by asi po chvíli neměla už co nabídnout. Ten správný požitek z jízdy na scrambleru tak nabízí až osmistovka, ale i na té můžete mít teoreticky občas pocit, že tomu něco malinko chybí. Á, bingo! Přidat dalších 300 kubíků a dostat více koní, větší krouťák a hutnější zvuk. A je tu Scrambler 1100, kterého prostě chcete! Vzduchem chlazený dvouventil s výkonem 86 koní a s točivým momentem 88 Nm. Jinýmy slovy, otočíte plynem a necháte kontrolu trakce dělat svou práci.

Ducati Scrambler 1100 - Nejsilnější z ucelené řady

Z hlediska designu vychází Scrambler 1100 ze svých slabších předchůdců, ať to je přístrojovka, design světla s děleným ledkovým denním svícením, nádrž s detailem na víčku "Born free 1962", či parádní a hlavně hodně pohodlné prošívané sedlo. Tuhle motorku si prostě musíte zamilovat na první pohled (a nebo vám prostě od začátku nesedne, ale to je jiná kapitola). Po usednutí za řídítka si užíváte pocit hodně pohodlného gauče s poměrně silným a nekompromisním zátahem. Za dojmem pojízdné pohovky ale stojí plně stavitelné 45 mm USD vidlice Marzocchi a stavitelný je i zadní centrální tlumič Kayaba. Podvozek krásně pobírá nerovností a zvládá i hodně svižnou, ne-li sportovní jízdu. Tam už je tedy podvozek trochu měkčí, ale taky nesmíme zapomínat, že neřídíme litrový superbike, který hodláme v každé druhé zatáčce skládat až na koleno. Na to má Ducati letošní "Motocykl roku" v podobě Panigale V4.

Ducati Scrambler 1100 - Klasika s moderní technikou

Bez jedné věci by ale tahle motorka nedávala smysl. Jsou to brzdy, protože výkon je už znatelný a není problém během chvilky vidět na digitálním displeji tří číselné cifry daleko za legálností i na poměry dálnice. Zde se bavíme o prvotřídní technice, ostatně posuďte sami. Vpředu dva 320 mm kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo a Bosch cornering ABS. To rozhodně není žádná podřadná technika, spíš naopak. S takovým vybavením se brzdí jedna báseň, i při nájezdu do zatáčky, když se předtím na rovince necháte trochu unést a zapomenete včas zaklapnout. Díky legislativě už musí být všechny nové motorky povinně vybavené tímto asistentem, nicméně v případě Ducati se nebavíme o laciném řešení pro motorku, za kterou zaplatíte pod 200 tisíc. ABS nevyšiluje na každém hrbolu a plní tak na 100% svou funkci, že má pomoci až v momentu, kdy začíná jít, jak lidově říkáme, do tuhého.

ABSko ale rozhodně není jedinou elektronikou. Motor nabízí tří jízdní režimy - Active, Journey a City. Rozdíly nejsou až tak markantní, nicméně krom palivové mapy určují také hysterii kontroly trakce a ABS podle toho, v jakém prostředí Scramblera zrovna používáte. Tím jsem se dostal i k multifunkčnímu LCD displeji, který krom základních údajů ukazuje například i zařazený rychlostní stupeň. Štěstí, že Italové mají smyl pro design a detail, a na této krásné motorce nás ušetřili barevné hudby TFT displejů.

Ducati Scrambler 1100 - "Kolem komína" v nové definici

S tímhle Scramblerem dostává výraz "proletět se kolem komína" docela nový význam, protože na supersportu či superbiku téměř nesjízdné silnice se najednou dají "letět" v tříciferných hodnotách, s pohodlím rodinné pohovky a relativně s prstem v nose. O bezpečí jezdce se postará kvalitní podvozek a elektroničtí asistenti v rámci Ducati bezpečnostního balíčku. Ale "čert vem Novej Zéland", jak zaznělo v jedné české komedii. Majiteli tohodle pašáka, za kterého vysází na dřevo bratru 325 000 Kč bude ve finále úplně jedno, jak toho v Ducati docílili. Důležité je, že to funguje, a že řízení Scrambleru 1100 bude přinášet spoustu zábavy. A o tom ty motorky nakonec i jsou...

Autor testu: Radoslav Holan

Článek je zařazen v: Ducati , Ducati Scrambler , Ducati Scrambler 1100 , moto test , Radoslav Holan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama