Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Causa: Insigniáda 2018

V době, kdy byl Opel nejprodávanější německou značkou, u nás sílily tlaky proti všemu německému. Zatímco antisemitskou kausu si dnes vybaví málokdo, vtípky na Opel zná každý. Třeba to změní svezení top verzí modelu Astra.
Aktualizováno: 06.12.2018
Causa: Insigniáda 2018
Causa: Insigniáda 2018 Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zapomeňte na Volkswagen, Mercedes, v roce 1939 byl evropským bestsellerem Opel. Dnes je ovšem synonymem pro cosi rozpočtového, bývá cílem narážek. Ty hlavní se pokusím vyvrátit na Opelu Astra 1,6 Turbo, který používá technologie z modelu Insignia. Protože musí bojovat s opovržením, stejně jako němečtí studenti na českých univerzitách, hodí se stejnojmenný název případu, tedy ,,Insigniáda“.

Opel Astra – Západoněmecký trabant?

Lehký, oproti minulé generaci mínus 200 kilo, levný, ve srovnání s Fordem Focus a VW Golf, prostorný, v porovnání s vnějšími rozměry – Tři pojítka s bakeliťákem sem našel, jinak jde o výplod lidové tvořivosti. Ještě musím smeknout před designéry, za mě nejlépe vypadající Opel, dost možná nejhezčí zástupce segmentu C. Snad mi optimistická nota vydří i za volantem…

Opel Astra - Proč se vyrábí Opel? Aby Ford nebylo nejhorší auto

Prémiové kompakty typu Mercedes třídy A https://cool.iprima.cz/mercedes-benz-200-7g-dct vyjdou na milión, Astra na půlku. To se musí někde projevit. A taky že jo. Grafika infotainmentu jak ze staré videohry, na 3D zobrazení nebo head-up displej zapomeňte. Na druhou stranu pěkně se v ní sedí, za jízdní asistenty nepřiplácím, na všechno je tu čudlík - Tady se přemýšlelo! Resumé – Urazí jen toho, kdo hledá něco extra.

Opel Astra – Jak motor z opla udělal hopla?

…stěžoval si božský Kája na nespolehlivost svého ,,blesku“. Za prvé: I kdyby se odporoučel, spolehnout se můžete na jedny z nejlevnějších náhradních dílů. Za druhé: Existují oplácké motory, kterým je dobré se vyhnout, ale černé ovce má každá automobilka. Otázka zní: Umí 1,6 Turbo udělat dynamické hopla? Odpověď: Moc ne. Kdo čeká, jako my, že dvojnásobný výkon oproti litru https://cool.iprima.cz/porady/autosalon/opel-astra-10-turbo-enjoy-dlouhodoby-test znamená dvojnásobnou rychlost, bude zklamán. Zato 140 na klikaté, vlnité okresce s ní ani nehne. Za tak vyladěný podvozek by se nemusel stydět ani renomovaný zástupce střední třídy. Takže bych se na start Grand Prix 1923 s Opelem Astra nebál postavit. Případ vyřešen!  

Autor testu: expert Daniel Dítě

Článek je zařazen v: Opel Astra , Opel , retro , 1934 , expert Dan , redakční test , nižší střední třída , závod , nejprodávanější automobilka , downsizing , Karel Gott , 200 koní , Autosalon TV Prima , Daniel Dítě
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama