Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Auto dělník

Kouření cigaret vyšlo z módy v šedesátých letech minulého století, dieselů před deseti lety, benzínových aut loni. Kia Ceed má tři ze čtyř zážehových motorů vybavené filtrem GPF. Jak jede, kolik bere a stojí novinka za koupi?
Aktualizováno: 15.04.2019
Auto dělník
Auto dělník Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mám formu! – KIA CEED

…jen aby byl adekvátní obsah! Cesta na Geneva Motor Show 2006 znamenala moje první rande s první generací Ceedu(Cee´du), tou apostrofální. Desing, interiér, ergonomie když ne katastrofální, tak podrůměr. Motor (1,6 CRDi/85 kW) a komfort jízdy naopak nadprůměrný! Třetí kapitola korejského antigolfu se zdá být napsaná přesně v opačném gardu. Pohledná, kvalitní, ale motor nejmenší z nabídky. Což většinou znamená downsizingový podvozek. Na hodnocení je ale brzy... 

Litr sem, litr tam - KIA CEED

Jak platit nejnižší povinné ručení? Nebourat vlastní vinou, odstěhovat se do co nejmenší obce (PSČ hraje roli) a pořídit si přibližovadlo s co nejnižším zdvihovým objemem. Nejméně se platí za auta do 1000 ccm. Kia Ceed 1,0 T-GDI se tam, sice s odřenýma ušima (998 ccm), vejde. Ročně se tak dá ušetřit několik tisíc. Malý motor rovná se malá olejová náplň, menší zátěž náprav, brzd, pneumatik, poloos = Další kačky k dobru. Když říkám A, dodám i B: litr znamená nižší výbavu (na vrcholné GT Line a GT zapomeňte), ne miliónovou výdrž a spotřeba se může blížit dvoulitru, když se snažíte předělat pracanta na sprintera.

Auto pro tatíčka? – KIA CEED

Být dělníkem není urážka, naopak! I T.G.M. se rok živil rukama (jako kovářský učeň) a rád na to vzpomínal. V případě redakčního testu pak neexistuje objektivnější forma hodnocení. Na férovku, lepší litrové motorizace, co do jízdního projevu a spotřeby, mají Ford Focus i koncernoví rivalové https://autosalon.iprima.cz/testy/skoda-octavia-kombi. Prostornější, hlavně vzadu, je Opel Astra https://autosalon.iprima.cz/testy/causa-insigniada-2018. Levněji zase vyjde Fiat Tipo https://cool.iprima.cz/porady/autosalon/fiat-tipo-16-mjet-opening-edition-plus.Tátovi, a nejen jemu, by ale Kia Ceed nevadila. Když po ní nebudete chtít víc, než je, jako auto-dělník bude sloužit těch 3-7 let, co na ní máte záruku. 

Autor testu: expert Daniel Dítě

Článek je zařazen v: expertdanito , kiaceed , Kia , kiacz , Cars , autosalontvprima , review , father , workhorse , muscle , nosmoking , budget , Engine , fake , family , Masaryk , test vozu , autosalontv , test
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama