Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Pětiletý Mercedes-Benz E220. Tady už se šetřilo

Nacházíme se v roce 2012 a doba, kdy Mercedesy ztělesňovaly neotřesitelné spojení kvality a luxusu, nenávratně zmizela. Třída E generace W212 je samozřejmě stále poctivé, pohodlné a velmi klidné auto. Má ovšem nedostatky, které byly Mercedesům do té doby cizí. Vyplatí se nad ním uvažovat jako nad ojetinou?
Vydáno: 10.11.2017
Mercedes-Benz E 220 CDI jízda 11
Mercedes-Benz E 220 CDI jízda 11 Autor: Martin Sznapka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pokud chcete zachovalý Mercedes W212, připravte si minimálně 350 000 Kč. Je ale lepší si ještě pár desítek tisíc připlatit a mít radost z toho, že vše proběhlo bez starostí a vůz neskrýval mnoho poruch. Jakmile si však budete vymýšlet a vysníte si „éčko se vším všudy“, jste na rovném půl milionu. A to už nejsou malé peníze. Co za ně dostanete?

Kapka nervozity

V úvodu naznačuji, že generace W212 už není tím, čím třída E v minulosti bývala. Pokud jste ale v Mercedesu nikdy nejezdili, nebudete si připadat ochuzeni. V přímém srovnání s masařkami předchozích dvou generací auto sice neohromí, oproti stejně staré konkurenci jde ale stále o jedno z nejlepších svezení. Jen z projevu cítíte kapku nervozity, která tam dříve nebyla.

Vnější design testovaného modelu není složitý. Mercedes potřeboval novější éčko výrazně odlišit od předchůdce, a tak v designu sáhl k hranám. Ty se vám mohou a nemusejí líbit, pravdou ale je, že vůz díky nim stárne daleko pomaleji a ve výbavě Avantgarde s hvězdou na kapotě a decentními zdobnými prvky v předním nárazníku působí velmi elegantně. O to více v černé barvě. Ovšem i na ní už se projevuje fakt, že Mercedes při vývoji šetřil. Zatímco dřívější černá barva byla keramická, takže jste ji jen sotva odřeli, testovaný vůz v průběhu necelých 170 tisíc kilometrů nasbíral škrábanců přehršel.

Jako ve velkém céčku

Zřetelný kámen úrazu se objevuje v interiéru. Ten sice není špatný, ale cítíte se tu jen v jako hodně zvětšeném Mercedesu třídy C, a to prostě nechcete. Palubní desce chybí noblesa, nádech něčeho víc, a i když kupříkladu výdechy ventilace lahodí oku svým chromovým povrchem, z interiéru vyzařuje chlad a nehostinnost, která Mercedesům kdykoliv v minulosti byla cizí. Ergonomie je samozřejmě perfektní a posed za rozměrným kormidlem na místě volantu rovněž, éčko ale nenaplňuje všechna očekávání, která v souvislosti s vyšší střední třídou visí ve vzduchu.

Další podpásovkou je motor. V našem případě jde totiž o vibrace milující čtyřválec s označením 220 CDI, který v mnohých okamžitě evokuje německý taxík. Jenomže co máte dělat, když chcete jezdit jako panský kočí, ale patříte k lidem, kteří musí každý den na šestou hodinu do práce, aby si mohli v šest večer odpíchnout konec? Servis mohutných šestiválců je zbytečně drahý a to samé platí o vzduchovém podvozku Airmatic.

Kouzlo umírněnosti

A tak před námi stojí nadprůměrně vybavený Mercedes s podprůměrným motorem a na obyčejných tlumičích. Když se však na moment zamyslíte, dojde vám, že lepší specifikaci do našich podmínek si vzhledem ke kvalitě silnic a celkové ekonomické situaci vlastně ani koupit nemůžete. Hranatý Mercedes už má totiž o poznání lépe naladěné tlumiče než je tomu u předchozích generací a rozdíl mezi vzduchem a běžným podvozek tedy není tak dramatický.

No a motor? Za studena přede vážně hrozně a kvůli převodovce 5G-Tronic o něm víte i na dálnici. Určitá rezonance nikdy nemizí a vždy vás bude doprovázet. Stačí ale pár dní a zvyknete si. A následně už tu jsou jen samá pozitiva. Dlouhodobá spotřeba okolo 7 litrů je na takový koráb velmi potěšující. A dynamika? Kamiony předjedete, pomalu jedoucí vozy rovněž a na dálnici díky nízkému aerodynamickému odporu bez problému provětráte i většinu SUV se štítkem V6. Samozřejmě, že k zábavě ještě hodně kilowattů schází, ale tento sedan je především dokonalým hltačem kilometrů, a když jej používáte podle doporučeného návodu, budete s jeho vlastnostmi spokojeni.

Důstojná alternativa

V opačném případě, když se budete pokoušet dolovat z Mercedesu maximum, se vám odvděčí lehkou přídí a poměrně čitelným podvozkem, který se při razantnější jízdě přestává houpat. Dál už je to ale spíše špatné. Pomalé řízení kladným vlastnostem při dynamické jízdě opravdu neprospívá a slabší brzdy fungují dobře jen několik prvních zašlápnutí. Chce to být zkrátka vyklidněným jezdcem.

A dostáváme se k poruchovosti, která je alfou a omegou při bazarové koupi. V průběhu textu jsem už naznačoval, že v případě E 220 CDI na obyčejném podvozku nemusí jít o žádnou finanční katastrofu. Dvě nejrizikovější věci totiž Mercedes s touto výbavou okamžitě smazává, a když mu odpustíte vyšší náročnost na brzdové obložení, občasné výlevy elektroniky včetně splašených čidel nebo poruchy LED denního svícení v předním nárazníku, koupíte si stroj, který stojí jako hůře vybavená Octavia, ale jezdí úplně jinak.

Osobně bych šel sice do starší generace, kde je více cítit autenticita a láska, se kterou ji v továrně sestavovali. Ale ani u generace W212 nemohu po více než 2000 společných kilometrech tvrdit, že by šlo o špatné auto. Mercedes v klasickém slova smyslu to možná není, pokud by ale pro vás znamenal první vstupenku do světa luxusu, neuděláte za zmiňované peníze špatně.

Článek je zařazen v: Mercedes-Benz E 220 CDI , ojetý Mercedes , bazarový Mercedes , test ojetého Mercedesu , test Mercedesu z bazaru , Mercedes z bazaru , Mercedes E z bazaru , ojetý Mercedes E 220 CDI , ojetý Mercedes třídy E , Mercedes za půl milionu , ojetý Mercedes E 220 , Mercedes W212 , ojetý Mercedes W212
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama