Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Octavia je bazarová jednička

Automobilka Škoda nemá ve své novodobé historii důležitější model. Všechny tři generace Octavie slavily na trhu úspěch. A to se přeneslo i na plochy českých autobazarů, kde zůstává nejžádanějším zbožím.
Aktualizováno: 07.02.2019
Bazarové Octavie 34
Bazarové Octavie 34 Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Autosalon.TV: Skoda Octavia ojeté vozy
Autosalon.TV: Skoda Octavia ojeté vozy

„Oktávku“ začala mladoboleslavská automobilka vyrábět v roce 1996 ve verzi liftback, o dva roky později dorazilo kombi. První generace na trhu vydržela dlouhých osm let, než ji nahradila druhá. Ta už měla modelový život kratší, v nabídce byla šest let do příchodu aktuální třetí Octavie v roce 2012. Jak první, tak i druhá generace se ale za nižší cenu prodávaly dál pod názvem Octavia Tour současně se svou nástupkyní.

Octavia - Dvě praktické karoserie

I v případě třetí Octavie zůstala škodovka u karoserie typů liftback a kombi. V nabídce najdete i verzi Scout, tedy oplastovanou čtytřkolku, a sportovní variantu RS.

„Pozice Škody Octavia na trhu s ojetými auty je neotřesitelná. Vede jednoznačně všechny prodejní statistiky, ať už jde o benzínovou nebo naftovou variantu. Octavia je jednoznačně hitem českých autobazarů,“ připomíná Pavel Foltýn z Auto ESA.

Octavia - Diesely nejžádanější

Pod kapotou můžete mít jeden ze šesti benzínových nebo čtyř naftových motorů.

Nejoblíbenější jsou diesely 2,0 TDI s výkony 110 a 135 kilowatů. Ve druhém případě jde o verzi 4X4. „Český zákazník jednoznačně preferuje naftové motory, nejžádanější zůstává verze 2,0 TDI s výkonem 110 kilowatů. Zatím převažuje v hledáčku zákazníků manuální šestistupňová převodovka, nicméně stoupá zájem o automatickou převodovku DSG,“ doplňuje Foltýn.  

Základní verze současného modelu Octavia se překvapivě vrátily k jednoduché vlečné zadní nápravě. To se týká vozů s výkonem motoru do 110 kilowatů. Víceprvkovou najdete ve verzích 1,8 TSI, sportovní RS a 4x4.

Octavia - Kontroverzní facelift

V roce 2017 se Octavia 3 zviditelnila výrazným faceliftem. Velké diskuse vyvolaly nové dělené přední světlomety. Jízdní vlastnosti vozu zlepšil prodloužený rozvor zadních kol o 3 centimetry na každé straně. Auto dostalo nový základní litrový motor TSI s výkonem 85 kilowatů. A v nabídce se objevil i adaptivní podvozek DCC.

„Octavie patří k velmi kvalitně zpracovaným autům, u nichž nehrozí opakované časté závady. Problémy mohou nastat u vozů s nejasnou servisní historií a vysokým nájezdem kilometrů. U dieselu 1,6 mohou hrozit závady na vstřikovačích a váze vzduchu“ varuje Pavel Foltýn z Auto ESA.

Octavia - Sečteno a podtrženo

„Oktávka“ si prostě hoví na vrcholu poptávky v českých autobazarech. Nabízí totiž kvalitní zpracování a líbivou karoserii, ale i prostorný interiér a kufr. Takže nepřekvapí, že je na reklamách prodejců ojetých aut nejzobrazovanějším vozem.

Plusy:

  • Kvalita
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Prostornost

Mínusy:

  • Jednoduchá zadní náprava u levnějších variant
  • Více problémových aut s nejasnou servisní historií
  • Diskutabilní design předních světel po faceliftu

Autor testu: Honza Říha

Článek je zařazen v: ojetina , bazar , Škoda , Octavia , Oktávka , liftback , Škoda Octavia , Škoda Octavia kombi , kombi , kombík , Jízdní vlastnosti , kufr , Videorecenze. Váha vzduchu , TDI , 20TDI , expertHonza , autosalontvprima , testojetiny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7