Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Oblíbený Ford Focus 3. generace je autem pro mladé

Focus se stal symbolem úspěšného loučení značky Ford s oblíbeným modelem nižší střední třídy s názvem Escort. Jeho nástupce měl hned od začátku úspěch nejen díky revolučnímu futuristickému designu. Problémem odcházející třetí generace Focusu je z pohledu českých chalupářů jeho omezená prostornost.
Aktualizováno: 23.11.2018
Ford Focus 3.generace 15
Ford Focus 3.generace 15 Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nová éra pro evropskou větev Fordu přišla v roce 1998. Model s oblíbeným názvem Escort dostal pokračovatele s novým jménem Focus. Ten díky odvážnému vnějšímu vzhledu okamžitě oslovil zákazníky v segmentu, kterému jasně vládl konkurenční Volkswagen Golf. Focus dostal tři karosářské verze – pětidvéřovou, kombi a sedan.

Autosalon.TV: Ford Focus 3 generace
Autosalon.TV: Ford Focus 3 generace

Ford Focus - třetí generace alá Aston Martin

Aktuálně se Focus prodává už ve čtvrté generaci, která byla představena v roce 2018. Třetí se vyráběla od roku 2011 celkem sedm let. Faceliftem prošla v roce 2014. Omlazení poznáte hlavně na přední masce, která byla předělána ve stylu vozů Aston Martin. Pavel Foltýn z Auto ESA potvrzuje velký zájem zákazníků o Focus v českých autobazarech. Je tam důstojnou konkurencí bestselleru Škoda Octavia.   

Ford Focus - eco boost jako pionýr downsizingu

Třetí generace Focusu se přiradila k průkopníkům takzvaného downsizingu v automobilovém průmyslu. Přišly s ní totiž nízkoobjemové přeplňované benzínové motory ECOboost. Litrový s velmi hladkým chodem a velmi dobrým výkonem, ale pomerně vysokou spotřebou, opakovaně dokázal oslovit i odborníky v nejrůznějších anketách a získal titul Motor roku. Podle Pavla Foltýna je u ojetých Fordů Focus ale nejoblíbenějším motorem atmosférický benzínový 1,6 v kombinaci s manuální převodovkou.   

Ford Focus - Češi chtějí kombi

S Focusem 3 se ve výbavě objevily moderní prvky jako například start-stop systém, automatické ovládání dálkových světel nebo adaptivní tempomat. Tento model nepatří ve srovnání s konkurenty mezi nejprostornější, ať už se bavíme o hatchbacku nebo o kombi. Právě kombíky se zavazadelníkem o objemu 490 litrů jsou nejžádanější. Pětidvéřový hatchback nabízí jen 363 litrů. Celkem stísněný je v obou verzích prostor pro posádku. Silné stránky vozu hledejme hlavně v kvalitním sportovně laděném podvozku, který zaručuje výborné jízdní vlastnosti. Odvážným designem auto oslovuje spíš mladší generace. 

Ford Focus - v bazarech vyniká spolehlivostí

Jak upozorňuje Pavel Foltýn z Auto ESA, Ford Focus 3 patří k nejspolehlivějším autům. Je tedy dobrou volbou mezi ojetými auty, pokud nepotřebujete víc prostoru. Dá se charakterizovat jako hbité auto pro mladé, kterým příliš nezáleží na užitné hodnotě.

Plusy:

  • Spolehlivost
  • Moderní design
  • Výborné jízdní vlastnosti

Mínusy:

  • Omezená prostornost
  • Vyšší spotřeba nízkoobjemových motorů ECOboost

Autor testu: expert Honza Říha

Článek je zařazen v: ojetina , bazar , Ford , escort , Focus , Jízdní vlastnosti , Ford Focus , Ford Escort , Videorecenze , Ecoboost , downsizing , Autosalon TV Prima , Jan Říha , test ojetiny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama