Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Luxus a rychlost! Test ojetého BMW 5

Velký zájem v oblasti ojetých automobilů bývá o sportovní modifikace mnichovské automobilky BMW. Když se podíváte na startovní listiny různých závodů, vždy tam alespoň nějakého „bavoráka“ objevíte. Ovšem dnes vám odborníci z Autocentra DAVO CAR Olbramovice představí i další možnosti vozů této značky.
Aktualizováno: 17.07.2018
Luxus a rychlost! Test ojetého BMW 5
Luxus a rychlost! Test ojetého BMW 5 Autor: Autoslaon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Samostatným oddělením v autobazarech bývají vždy vozy střední a vyšší třídy.

Nabízejí totiž většinou dostatek místa, hodně komfortu, a možnosti individualizace v podobě různých exteriérových nebo interiérových paketů. V neposlední řadě také velkou možnost výběru motorizací. Platí to i o BMW řady 5.

Oblíbená „pětka“

Podrobněji se budeme věnovat BMW řady 5, se kterou se běžně setkáte ve většině bazarů, a to konkrétně dvěma posledním generacím.

BMW řada 5 E60/E61

Začneme u páté generace, která je dnes hojně poptávána a proto i v bazarech nabízena. Může každému motoristovi splnit jeho sen o luxusním vozidle, či zpříjemnit dlouhé hodiny strávené při cestování.

Tento model označujeme jako E60/E61 a zcela evidentně byl inspirováno řadou 7, což se podepsalo na nepříliš vřelém přijetí, díky designu. Modely můžeme najít ve variantě sedan a kombi.

Řada 5 se vyráběla ve velkém množství motorizací, ať už více či méně povedených. V našem zeměpisném pásmu platí, že nejvíce jsou oblíbené vozy vybavené vznětovým motorem. Důvod je jasný. Poskytují velmi široké pásmo výkonu s nízkou spotřebou a současně vysokým komfortem jízdy.

Pohon zadních, ale i všech kol

BMW řady 5 jsou většinou s tradičním pohonem zadních kol, ale také nalezneme verze vybavené pohonem všech kol, který BMW nabízí pod označením X-Drive.

Tento pohon 4x4 není úplným šampionem a etalonem oproti jiným „čtyřkolkám“, ale celkově poskytuje vyšší míru adheze a komfortu při zhoršených cestovních podmínkách.  Zajímavé je, že X-Drive BMW nabídlo jako devizu bonus ke každému modelu ve formě příplatkové výbavy. To lze hodnotit jako geniální marketingový tah, přispívající i k bezpečnosti provozu a proto je o tyto vozy také velký zájem v autobazarech a u obchodníků s ojetými vozy.

Auto dříve pro bohatou, nyní i běžnou klientelu

Co se dá celkově o BMW řady 5 napsat je to, že nabízí velmi sportovní svezení a v dieselových variantách také slušnou spotřebu. Původně se jednalo o modely s cíleným zaměřením na bohatší klientelu, manažery velmi oblíbený komfortní „koráb silnic“.  

Výhodou je, že auto s řidičem komunikuje prostřednictvím aplikovaných systémů, navigací, informačních center.

S dnešními cenami na bazarech se „pětka“ dostává i do rukou běžných spotřebitelů, které je nutno ovšem upozornit na původní kupní cenu vozu a z toho vyplývající potřebné servisní úkony spojené s provozem. Vozy mívají většinou velmi složité systémy pohonu a potažmo i asistentů, které vyžadují vyšší servisní náklady. A to i přesto, že je dnešní trh nasycen aftermarketovými obchody.

Doporučení

Odborníci z Autocentra DAVO CAR Olbramovice doporučují hledat vozy se středním nájezdem, dokladovanou pečlivou historií, jasným původem, a také s výbavou, která dnes v nemalé míře určuje cenu ojetého vozu.

Důležité je, při výběru takového vozidla, zamířit k obchodníkovi s jasnou pozicí na trhu, který si sám dokáže vozidlo prolustrovat a může klientovi nabídnout servis na dané vozidlo a potažmo po celou dobu může zaručit spolupráci s případnými servisními úkony.

Závěrem lze konstatovat, že u této modelové řady nelze konkretizovat nejhorší ani nejlepší motorizaci, všechny agregáty jsou na vysoké úrovni.

Šestá generace

Šestá generace vozu BMW řady 5 s označením F10/F11 určitě nezklamala, nabízí mnoho nových případně inovovaných funkcí a svojí agilností a jízdními vlastnostmi se řadí k tomu nejlepšímu, co dnes můžeme ve světě ojetých vozidel potkat.

V autobazarech se většinou setkáte s mladšími vozy s nájezdem do 200 000 km, u kterých jako by se na provoz vůbec nepodepsal. Vynikající interiér, skvělá technika, uhlazený design a hlavně nabídka motorizací a vyspělých jízdních asistentů dělají z tohoto vozidla jednu z nejčastěji skloňovaných variant pro nákup rodinného luxusního vozidla.

Za kolik ho mohu mít?

Špičkové vlastnosti BMW řady 5 F10/F11 se odrážejí také na cenách. Ty začínají v případě slabších motorizací a nižších výbavových stupňů a společně s vyššími nájezdy na částkách začínajících okolo 400 000,- Kč. Není to málo, ale rozhodně to odpovídá tomu, co BMW řady 5 šesté generace nabízí.

Trefou občas bývají limitované edice, které se tržně zdají jako běžné, ale výbava či výkonnostní parametr je o úroveň výše.

Resumé

Celkově je BMW řady 5 s označením F10/F11 velmi vyspělé a pohodlné vozidlo se sportovními ambicemi, které potěší každého motoristu a při případném následném prodeji ho opět potěší vysokou zůstatkovou hodnotou.

Autor testu: expert František Fiala

Článek je zařazen v: autosalón , Autosalon TV Prima , František Fiala , davo car , BMW 5 , BMW , testy ojetin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama