Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Golf je stálice i v bazarech!

V roce 1974 se narodil automobilový fenomén. Vůz, který se stal měřítkem pro ostatní. Jeho prodeje se blíží už sedmi miliónům kusů. Aktuálně je v nabídce jeho sedmá generace.
Aktualizováno: 12.12.2018
Golf je stálice i v bazarech!
Golf je stálice i v bazarech! Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na trh se Volkswagen Golf dostal v roce 1974. A jeho první generace se v prodeji udržela dlouhých deset let. Možná k tomu pomohlo i sympatické jméno podle známého Golfského proudu. Aktuální model měl svou světovou premiéru 4. září 2012 v Berlíně.  I přes rýpání odborných novinářů, že jde spíš o důkladný facelift šesté generace, přineslo auto dost novinek, hlavně na poli techniky. Zásadní bylo použití nové modulární koncernové platformy MQB. O kvalitách vozu svědčí i fakt, že získal mimo jiných titul Auto roku 2013 v České republice. A taky jeho neotřesitelná pozice v autobazarech. „Golf okupuje druhou příčku hned za stálicí Škodou Octavií. Je to jedno z nejoblíbenějších aut na českém trhu s ojetinami,“ připomíná Pavel Foltýn z Auto ESA.

Autosalon.TV: Volkswagen Golf 7. generace
Autosalon.TV: Volkswagen Golf 7. generace

Golf - „Přemotorovaná“ nabídka

Příkladem šel Golf i v pestré paletě pohonných jednotek. Se sedmou generací přišla na řadu jejich obnova. Benzínové mají označení TSI, diesely osvědčenou zkratku TDI. Zážehové začínají na objemu jeden litr a končí u výkonných dvoulitrů sportovních verzí GTI a R. Vznětové zůstaly u tradičního objemu dva litru, k dispozici je i úsporná 1,6. Zapomenout nesmíme i na verzi 1,4 TGI spalující stlačený zemní plyn. „Co se týká oblíbených motorů, zákazníci se u Golfu v bazarech dělí v zásadě na dva tábory. Jedni chtějí benzínový motor 1,6 s manuální převodovkou, druhá skupina preferuje diesel 2,0 TDI. U něj už spíš chtějí automat DSG,“ říká Foltýn.  

Golf - Pan všestraný

Univerzálnost modelu potvrzuje i nabídka pohonu 4x4 a také automatické dvojspojkové převodovky DSG. A to není vše! Golf byl také elektrifikován. A ať už jde o pluq-in hybrid GTE nebo čistě elektrickou variantu eGolf. Velký počet modifikací se promítá i do počtu karosářských verzí. Kromě tří- a pětidvéřového hatchbacku je v nabídce kombi i zvýšená prostorná varianta Sportsvan. Designově odlišený Alltrack se zvýšeným podvozkem zvládne i výlety do lehkého terénu.

Golf - Elixír mládí v roce 2017

Omlazení se dočkal současný Golf v roce 2017. S faceliftem byl nasazen nový koncernový benzínový motor 1,5 TSI Evo ve dvou výkonových verzích. V autobazarech se občas objevují i ostřejší verze modelu s označením GTI, GTI Performance, GTD i R. U nich si ale dejte dobrý pozor na opotřebení. Za ojetý Golf si musíte připlatit. Ovšem, získáte odolné reprezentativní auto, které si bude i s přibývajícími roky dobře držet svoji cenu. „Za určitou nevýhodu, ale je to velmi subjektivní, lze považovat vyšší pořizovací cenu. Tato cena ale reflektuje vysokou kvalitu zpracování i kvalitu auta jako takového,“ komentuje Pavel Foltýn z Auto ESA cenovou hladinu vozu.

Plusy:

  • Vynikající zpracování
  • Velmi široká nabídka variant
  • Široká nabídka v autobazarech

Mínusy:

  • Bývá častěji omlazován
  • Vyšší ceny v bazaru
  • Riziko opotřebovanosti u sportovních verzí (likvidační zacházení předchozího majitele)

Autor testu: Honza Říha

Článek je zařazen v: ojetina , bazar , VW , Volkswagen , golf , Generation Golf , Generace Golf , Golfík , fenomén , Etalon , Kvalitní ojetina , Videorecenze , test ojetiny , Honza Říha , Autosalon TV Prima
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama