Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy ojetin

Auto, se kterým se nedá prohrát, ale stojí peníze

AUTOBAZAR: ŠKODA OCTAVIA III. generace (2012 - 2017)
Aktualizováno: 02.01.2018
Škoda Octavia III. generace
Škoda Octavia III. generace Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

                Naprosto dokonalý na nás čecháčcích je, jak umíme nenávidět všechno český. Naše hokejisty, když nevyhrají, pasujeme na kretény, fotbalisty na šmatlouny. Každej násoska v hospodě s pěti rumy, artrózou kloubů a se třemi dioptriemi by to trefil líp, a když už by nebyl geniální útočník, měl by sedět na lavičce místo toho kripla trenéra! 

                Podobně zacházíme s auty. Internet je plný odborníků na všechno, od Velorexu po létající Fantomasův Citroen. Zajímavý je pak sledovat, jakou averzí trpí řada uživatelů vůči domácí Škodovce, na kterou mají doslova alergii. Při pohledu na auto se šípem ve znaku je přepadá slovní průjem, vidí rudě, někteří vytahují japonský samurajský meče, někteří byli nakaženi virem HYU-ndai - každopádně jejich životní postoj zní: ,,ŠKODA do domu, jen přes mou mrtvolu.” No, každý svého automobilového štěstí strůjcem! 

                Riskuji čtenost tohoto článku, protože se právě škodovkou a jejím modelem Octavia hodlám zabývat. Moje úvaha a teoretizování zní: Mám jít do Octavie III. generace jako ojetiny?

                Nejdříve odbočka. S dvojkovou “ochcávkou” (takovou milou přezdívku na internetu model má) jsem najezdil víc jak 90 000 km, byl to kombík, čtyřkolka, a světe div se, nepodlehl jsem naftovému šílenství a krotil motorizaci 1,8 TSI. Problémy s autem nula. Spokojenost 89%. 

                Předtím jsem vlastnil jedničkový RS, který kromě toho, že se mnou putovalo dvěma příkopama, nemělo chybu, protože chybou toho auta jsem byl já. Nevycválaný pitomeček, který musel všem ukazovat, jak těch 180 koní letí, bohužel nejen obrazně, ale i reálně - mimo silnici. Mám tedy s “ochcávkama” dva životní výrazné vztahy, oba bezproblémové, a laškuju s tím, co takhle třetí.

                První, co zarazí: Cena ojetiny. Vysokááááá áááž do nebes. Lehký průzkum u třech největších prodejců ojetin ukazuje, že si musím připravit minimálně 200 000,- Kč, to za ty nejstarší kusy s nalítanejma 250 000 kilometrama a ne právě ideální motorizací. Pro informaci - virus HYU-ndai se v podobném ročníku a zdaleka ne s takovým kilometrovým zráním prodává o desítky i stovku tisíc levněji. Tím ho nechci vychvalovat, naopak - zůstatková cena auta po 3 až 5 letech podle mě patří mezi základní ukazatele kvality automobilu. 

Škoda Octavia III generace ( 2012 - 2017 )
Škoda Octavia III generace ( 2012 - 2017 )

                Potěšilo mě, že málokdy nenalézám zázračné Octavie typu - rok výroby 2013, první majitel, najeto 50 000 km. Tlak na stáčení kilometrů a verifikační metody typu zkontrolujsiauto.cz mají svůj dopad. Větší kilometrový nájezd pak vykazují auta s dieselovými motory, ale najdete i výjimky, potvrzující pravidlo.

                Během lovení té správné ryby mne napadá myšlenka, že souběžně budu sledovat nabídku operativních leasingů pro nové škodovky. PROTOŽE!!! Cena nových aut, i po uvolnění kurzu koruny, je lisem trhu pořád tlačena dolů. Když čapnu slušný operák (OK - nevyberu si úplně barvu, ani výbavu a možná dám vale svému vysněnému motoru), nebude jeho měsíční splátka nijak zásadně odlišná od splátky na autobazarovém trhu za auto, co už má něco naskákáno a 2-3 roky ho někdo týral. Ale zpět.

                S výhledem na budoucí události ovlivněné ekoterorismem a dieselmánií ve smyslu - nafťákům zakážeme vjezdy do měst a podobný blafy, podvědomě prahnu po benzínech, kde bohužel chybí střed, který bych chtěl, a sice 1,8 TSI. Cenově mi přijde nejvýhodnější, taková Popelka mezi dieselovými a downsizingovými 1,0 a 1,2 princeznami (mimochodem má výkon jako moje první RS). Tady cena půjde nahoru s každou poplašnou zprávou a debilním rozhodnutím politiků, kteří v honbě za znovuzvolením budou vymýšlet nové a nové NOx restrikce.

                Pak bych neměl zapomenout CNG. Zaprvé proto, že koruna za kilometr jsou lákavé provozní náklady, a pak taky - vzadu mám, podobně jako u výkonných Oktávií, lepší víceprvkovou nápravu. Těžký rozhodování. Za mě asi 1,8 TSI 4x4 nebo G-Tec. RS mi přijde až moc vyprofilovaná, nepotřebuju ukazovat paví pera výkonu, jako když jsem byl pitomeček.

                Tolik moje úvaha o bazarový Octavii III. generace, kterou musím zakončit upřímným přiznáním, že je to auto, do kterýho, když si sednu, vždycky si říkám: Jak to, že jsme zapomněl, po všech těch kilometrech v BMW, Mercedesech, Lexusech, jak je ta obyčejná “ochcávka” výborný auto.

Autor textu: expert Pepa

Účinkující ve videu: Radovan Djelmo - expert na ojeté automobily, ředitel Autocentra DAVO CAR

Článek je zařazen v: octavia III.generace , Škoda Octavia , Škoda Auto , ojetiny , ojeté vozy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama