Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Závodní Renault: Elegán s motorem z GT-R

Renault sliboval a sliboval a nakonec to i splnil. I když… Už jsme mysleli, že to je jen jeden z dalších plánů, který nakonec smetlo vedení ze stolu. Ale je tu – závoďák Renaultsport R.S. 01.
Vydáno: 29.08.2014

V závodech, kde je požadována regule pro LMP1, budeme vídat i tohohle krasavce. Karbonový monocoque nese elegantní karoserii o mnoha křivkách a plochách. Jako by ani nestavěli auto na závody – to nejúčelnější, jaké má být. Jako by stavěli auto na přehlídková mola. Ale uvidíme, jak se mu povede na závodních tratích.

Každopádně jde o závoďák každým coulem. Váží 1100 kg a pohání jej vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem 373 kW a točivým momentem 600N.m. Ano, je to motor z Nissanu GT-R. Všechna síla se posílá přes sedmistupňovou sekvenční převodovku Sadev na zadní kola. Osmnáctipalcové ráfky ukrývají brzdy Braid o průměru 380 mm, které objímají šestipístkové třmeny. Ještě za nimi je čistě závodní mechanika – dvojitý lichoběžník s dvojitými tlumiči Öhlins spojenými s pružinami v mechanismu zvaném pushrod.

Auto dlouhé 4710 mm je široké rovné dva metry a vysoké jen 1166 mm. Cena závodního stroje je zhruba 9,5 milionu korun. Na snímcích samozřejmě ještě není skutečné auto, ale jen vizualizace, ale Renault už oznámil i to, kdy a kde bude vůz nasazen v závodech.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama