Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Wankel není úplně mrtvý. Mazda pracuje na jeho vzkříšení

Motory typu Wankel nezískaly mezi výrobci automobilů velkou oblibu a to z několika důvodů. Nicméně Mazda jim zůstávala po dlouhá léta věrná a jejich vývoj dovedla nejdále.
Vydáno: 22.09.2015
Mazda RX-8.

Posledním sériovým vozem, který měl pod kapotou motor typu Wankel, byla Mazda RX-8. Ta už se ale odebrala do historie a zůstalo po ní prázdné místo. Nicméně to neznamená, že japonská automobilka na wankely zanevřela. Naopak, šéf společnosti Masamiči Kogai se rozpovídal o tom, že v Mazdě pracují na nové generaci wankelu. Ovšem nutně to neznamená, že RX-8 dostane svého nástupce, jen se potvrdila šuškanda, že Mazda má specializovaný konstrukční tým, který se zabývá výhradně konstrukcí wankelu.

Obecně má wankel oproti tradičním motorům nevýhodu spočívající v nižší životnosti a také vyšší žíznivosti. Ostatně to byly hlavní důvody, proč v roce 2012 skončila výroba RX-8. Od té doby však fanoušci spekulovali, kdy přijde její nástupce a zda vůbec. Teď můžeme říci, že má naději na zrození. Avšak Kogai prohlásil, že Mazda s novým wankelem nevyjde na světlo světa, dokud se nevyrovná, co se týče efektivity, emisí a spotřeby, konvečním pohonným jednotkám. A to rozhodně nebude jednoduché.

Na novém wankelu prý pracuje tým třiceti inženýrů, který spolupracuje i se špičkovými univerzitními výzkumnými centry. Pokud půjde vše dobře, mohl by být nový wankel k dispozici za dva roky, tedy v době, kdy si Mazda připomene padesát let od zahájení výroby modelu Cosmo Sport. Ten se do historie zapsal jako první ve velkých sériích vyráběný vůz s wankelem pod kapotou.

Mazda Cosmo Sport 110S
Mazda Cosmo Sport 110S
Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama