Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Vozy pro mistrovství světa rallye budou lehčí a silnější

Čtyřnásobný šampión Juha Kankkunen kdysi prohlásil, že skupina B byla pro muže, kdežto vozy WRC jsou pro kluky. Možná by se to mohlo změnit.
Vydáno: 13.07.2015
WRC koncept

Snížením objemu motorů pro speciály WRC ze dvou litrů na šestnáctistovky se tyto ještě více přiblížily oněm pověstným rozzuřeným vysavačům a Kankkunenova slova jako by potvrzovaly. Ale FIA chce od sezony 2017 zavést změny, které by měly auta a potažmo závody zatraktivnit.

Nejvíce viditelnou změnou projdou karosérie a aerodynamické prvky. Nová „wércéčka“ budou moci být o 55 mm širší než ta současná, stejně tak narostou limity pro přední a zadní převis karosérie, bude to o 60 resp. 30 mm. Zvětší se také zadní přítlačné křídlo, které bude moci nově přesahovat za zadní nárazník až o 50 mm. Celková délka vozu nesmí být menší než 3,9 m. Vozy prý budou mít daleko agresivnější vzhled, čemuž přispěje i větší volnost při tvarování přední partie vozů.

WRC 2013 - Prokop Mexico
WRC 2013 - Prokop Mexico

 

Na scénu se opět vrátí před lety zakázaný elektronicky řízený aktivní mezinápravový diferenciál. Od sezony 2017 se také sníží limit pro minimální váhu vozu. V současnosti je to 1200 kg u prázdného vozu, nově to bude 1175 kg. Po dlouhých letech se také změní výkon motorů. Ze současných 224 kW naroste na 283 kW při zachování objemu, z 34 mm na 36 mm se ale zvětší průměr restriktoru turbodmychadla a jeho plnicí tlak bude moci dosahovat až 2,5 baru.

Všechny změny vypadají, že by mohly přinést nový impuls do poněkud stagnujícího seriálu WRC a třeba nalákají i další automobilky. Taková Toyota na nové specifikace netrpělivě čekala, protože právě na rok 2017 plánuje návrat na rychlostní zkoušky mistrovství světa. Možná to zvrátí i váhání Citroënu, zda ve WRC zůstat. Nechme se překvapit.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama