Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Tohle Porsche musíte milovat! Váží pod tunu a skvělý motor má 500 koní

Pokud vám vozy značky Porsche říkají více než ostatním, pak vašemu zájmu jistě neunikla ani společnost Singer. Ta se doposud starala o kompletní přestavby starších „poršáků“, jimž dodávala moderní techniku. Nyní jsme ale na prahu nové éry a Singer míří na špičku mezi výrobci sportovních aut.
Vydáno: 15.11.2017
Singer Williams 1
Singer Williams 1 Autor: Singer
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Co se stalo? Výrobce Singer a společnost Williams rozjeli nový projekt a na trh přišli s vozem, který milovníci řízení mohou bez přemýšlení označit za modré z nebe. Jde totiž o auto, které jako by z oka vypadlo legendárnímu Porsche 911 Carrera 2.7 RS z roku 1973. Oproti němu je ale lehčí, širší a nemá 209 koní, nýbrž rovných 500!

Čtyří litry a vzduch

Nyní však přicházíme k tomu nejlepšímu. Motor uložený za zadní nápravou totiž není klasický, vodou chlazený plochý šestiválec, který Porsche v současnosti stále používá, ale opravdová perla. Singer totiž o vývoj nového motoru požádal společnost Williams, pro kterou v současnosti pracuje Hanz Mezger. Ten měl na svědomí i dřívější, vzduchem chlazené motory od Porsche a mezi motoráři platí za legendu.

A tak jsme se dočkali něčeho, v co už snad nebylo ani možné doufat. Singer za zadní kola dostal čtyřlitrový vzduchem chlazený šestiválec s atmosferickým plněním, jenž dává rovných 500 koní. S vozem, který váží jen 990 kilogramů (ano, čtete dobře), bude jistě hýbat s takovou vervou, že si to lze jen těžko představit.

Exotické materiály jsou nutnost

Za tak nízkou hmotností samozřejmě nestojí pouze karoserie z uhlíkových vláken. Při vývoji vozu se prakticky zapomnělo na běžné materiály a vše je buď z hořčíku, titanu či již zmiňovaného karbonu. Díky tomu je ale výsledek impozantní, a když si k němu přičtete ještě spolupráci se společností Michelin, extrémně lehká 18palcová kola od BBS a karbon-keramické brzdy Brembo, víte, že máte co dočinění s dost možná nejlepším sportovním vozem této planety.

Samozřejmostí je pak také odhlečený šestistupňový manuál z hořčíkových slitin a fenomenální výfuková soustava vyvinutá s maximálním ohledem na účinnost motoru. Nový Singer je dokonce tak moc zaměřený na řidiče, že společnost o pomoc při vývoji požádala v současnosti zřejmě nejlepšího automobilového novináře, Chrise Harrise, který se měl podílet na vyladění za účelem maximální řidičské zábavy.

Stojí za každý milion!

Bude to tedy opravdu nezapomenutelná jízda. Bohužel však jen pro pár vyvolených. Nových Singrů vznikne 75 a většina je dávno vyprodaná. Před několika dny však světem prosákla informace, že ne všechny kusy ještě znají svého majitele. A tak máte dost možná šanci koupit si to nejzajímavějších Porsche, které kdy vzniklo. Cena však není známá, tu vám u Singeru sdělí na poptání. Jenomže kdo by se na ni ptal, když je ve vzduchu tolik emocí. Tohle auto za to zkrátka bude stát.

Článek je zařazen v: Porsche Singer , Porsche 911 , Porsche 911 2.7 RS , Porsche Carrera , Singer Williams , Williams , Porsche Singer Williams , nový Singer , vzduchem chlazený motor , brutální Porsche , reinkarnace , retro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama