Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Tchajwanský superelektromobil Thunder Power jde Tesle po krku

Ve Frankfurtu se vedle zavedených asijských značek představují i v Evropě neznámí výrobci se svými unikátními modely. Jedním z nich je i Thunder Power.
Vydáno: 21.09.2015
Thunder Power (1)
Thunder Power (1) Autor: Thunder
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Thunder Power je bezesporu designově zajímavým a neotřelým počinem, který ale nabízí i pokročilou technologii. I když pochází z Tchaj-wanu, není tento sportovně laděný skoro pětimetrový sedan čistě asijskou záležitostí. Design obstaralo italské studio Zagato a na konstrukci vozu se podílí například Peter Tutzer, jenž pracoval i u Lotusu či Bugatti.

Zajímavé na Thunderu Power je i fakt, že si nedává malé cíle a chce se měřit s výtvory společnosti Tesla. Konkrétně cílí na model S, ale na základě poweru vzniknou i další vozy, např. SUV či kompaktní vůz. Power už na první pohled zaujme originálně tvarovanými LED svítilnami a oválným grilem na přídi. Na zádi je pak integrovaný spoiler. Interiér si nezadá s těmi nejdražšími a nejluxusnějšími vozy známých značek. Nechybí kožené čalounění, dřevěné a kovové obložení a doplňky. Unikátní je i TP-Touch systém, který spojuje přístrojovou desku s infotainmentovým systémem do jednoho celku s obrovským dotykovým displejem.

Thunder Power má být předobrazem sériového vozu, který by se mohl začít prodávat příští rok. Zatím se plánují dvě výkonnostní verze. Slabší nabídne agregát s výkonem 230 kW a točivým momentem 320 Nm se zrychlením z nuly na sto za méně než 6 s. Jeho maximální rychlost má dosahovat hodnoty 210 km/h. Silnější verze bude mít elektromotor s výkonem 320 kW a točivým momentem 560 Nm se zrychlením pod 5 s a maximálkou 250 km/h. Kapacita baterií bude u obou verzí 125 kWh a dojezd činí až 650 km. Zcela vyčerpané se nabijí za 6 hodin, v modu rychlonabíjení stačí 30 minut na to, aby baterie poskytly dojezd 300 km. Přitom power váží méně než 2 t, model S od Tesly s bateriemi o kapacitě jen 85 kWh má hmotnost o několik stovek kg větší.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama