Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Světlo jako ve dne

Xenonové výbojky nahrazují v současných autech LED diody. Díky světlu jasnému jako den je jízda bezpečnější.
Vydáno: 13.12.2017
Volkswagen svetlomet
Volkswagen svetlomet Autor: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V Evropě v současnosti vychází slunce kolem 7 h a již po 16 h opět zapadá za horizont. To je pouhých devět hodin s denním světlem. Až do 21. prosince – astronomického začátku zimy – se bude délka dne ještě více zkracovat. Jízdu za tmy a často nepříznivých povětrnostních podmínek vnímá mnoho lidí jako únavnou. Řada výrobců vozidel proto začala do hlavních světlometů montovat výkonné LED diody. Například Volkswagen v současné době nabízí LED světlomety u jedenácti svých modelů a u dvaadvaceti výbavových verzí najdete světlomety LED dokonce v sériové výbavě. Třeba model Arteon může být navíc vybaven systémem ALS („Active Lighting System“), kde jeho interaktivní světlomety LED používají data z přední kamery a navigačního systému k předvídavému osvětlování blížící se zatáčky.

Sériově dodávaný projekční systém s diodami LED nabízí výrazně lepší světelný výkon než dobré halogenové světlomety. Kromě toho mají moduly LED velmi dlouhou životnost. Teplota chromatičnosti bílého světla tlumených a dálkových světel LED se podobá dennímu světlu (místo žlutého barevného odstínu halogenových světlometů). Tím se snižuje únava očí, řízení je pro řidiče příjemnější a méně náročné, jízda bezpečnější. 

Volkswagen LED světlomety
Volkswagen LED světlomety
VW

Volkswagen nabízí pro Arteon a mnoho dalších modelů na přání projekční světlomety LED s doplňkovými funkcemi adaptivního osvětlení. Dva vedle sebe umístěné světelné moduly promítají světlo prostřednictvím optické soustavy na vozovku. Díky bílé barvě světla má řidič dojem ještě většího jasu než u xenonových světlometů. Na vnějším okraji je umístěn vícepaprskový optický modul s funkcemi adaptivního osvětlení, jako je například speciální osvětlení pro jízdu ve městě, mimo město, na dálnici nebo za špatného počasí. Realizovat lze rovněž funkce dálkových světel a dálkových světel s odcloňováním ostatních účastníků silničního provozu. Vnitřní optický modul vytváří plochý paprsek světla pro optimální osvětlení bezprostředního okolí vozidla.

Volkswagen nabízí tuto variantu světlometů LED pro model Arteon Elegance a R-Line standardně ve spojení se systémem „Active Lighting System“, který zahrnuje mimo jiné dynamicky ovládaná, trvale zapnutá dálková světla „Dynamic Light Assist“ a „dynamické osvětlování zatáček s předvídavým ovládáním“. „Dynamic Light Assist“ trvale zapne dálková světla na přání řidiče od rychlosti jízdy 60 km/h. Funkce odcloňování ovládá moduly LED na základě dat z kamery tak, aby byla vozovka optimálně osvětlená, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. „Dynamické osvětlování zatáček s předvídavým ovládáním“ osvětluje zatáčky variabilně ovládanými optickými moduly v závislosti na úhlu otočení volantu. Novinkou je interaktivní funkce, která natáčí světelný paprsek také předvídavě, bez ohledu na úhel otočení volantu, na základě dat přední kamery a navigačního systému. Díky tomu dokáže Arteon osvětlovat průběh zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Zatáčka je tak mnohem dříve viditelná. Světelný kužel světlometů je navíc optimálně přizpůsoben poloměru zatáčky.

Článek je zařazen v: Volkswagen , Osvětlení , led , světlomety , xenony , bezpečnost , Arteon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama