Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Subaru vybojovalo rekord. Má oficiálně nejrychlejší sedan

Zatraceně ostrý sedan v polozávodním provedení zcela opanoval jeden z nejlegendárnějších okruhů světa. Japonské Subaru je na Nürburgringu dokonce jen o půl sekundy pomalejší než hybridní superstřela Porsche 918 Spyder.
Vydáno: 24.07.2017
Subaru WRX STI Type RA NBR Special

Tím zuřivým Japoncem, který si sebral nový rekord okruhu mezi sedany, je Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Časomíra se v pátek 21. července zastavila na hodnotě ukazující čas 6:57,5, což je právě jen o půl sekundy pomalejší čas, než který zajelo Porsche. Samozřejmě ale nešlo tak úplně o sériové STI, jak už ostatně napovídá celé jméno auta. Šlo o vůz s úpravou, o kterou se postarali specialisté ze společnosti Prodrive.

Ti, vzhledem k tomu, že už se nějaký ten pátek angažují při úpravě vozů pro WRC, moc dobře věděli, co dělají. Upravili jak motor nebo převodovku, tak samozřejmě i aerodynamiku. Volba padla na lehkou, ale velmi pevnou karbonovou střechu, zadní přítlačné křídlo a také 19palcová kola BBS obutá do pneumatik Yokokama Advan.

Spousta výkonu navíc

O pohon se v tomto případě stará přeplňovaný čtyřválec s objemem dvou litrů a výkonem více než šesti stovek koní, což je dvojnásobek toho, co nabízí sériové WRX STI. Ještě dodáme, že k tomu fantastickému času dopomohla i sekvenční převodovka, která je schopna řadit v rozmezí 20 až 25 milisekund.

V tuto chvíli si dokážeme představit lehký zmatek u stuttgartské automobilky Porsche. Model 918 Spyder je přeci exkluzivním hybridním hypersportem, který snese srovnání jedině s LaFerrari nebo McLarenem P1. Jeho osmiválec dává výkon 608 koní a dalších 286 koní přidávají dva elektromotory. Když k výkonu přičteme aerodynamickou dokonalost a okruhové zkušenosti, ve výsledku bychom měli dostat čas, který bude lepší o víc než jen půl sekundy oproti původně rallyovému japonskému Subaru s výkonem „jen“ 600 koní. Tak uvidíme, jestli se dočkáme nějaké odvety.

Reklama
Článek je zařazen v: Subaru WRX STI Type RA NBR Special, Subaru, rekord, sedan, nejrychlejší sedan, Nürburgring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama