Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Škodovka oficiálně představila nový soutěžák

Nový soutěžák Škoda Fabia se specifikací R5 byl představený v Essenu. Bohužel jde zatím o koncept, ale ne na dlouho.
Vydáno: 27.11.2014
Škoda Fabia R5 Concept

To dokládají i slova přímo ze Škodovky: „Do poloviny roku 2015 by měla proběhnout homologace vozu Fabia R5,“ říká šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek. Budoucí Fabia R 5 v sobě skrývá množství špičkových technologií. V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg.

Škoda Fabia R5

První video nové soutěžní Škody Fabia R5

 

Již nyní je zájem zákaznických týmů o nový vůz Škoda Fabia R 5 obrovský. Není divu, neboť jeho předchůdce Škoda Fabia Super 2000 byl jasnou zárukou titulu. V právě skončené sezoně v rally 2014 získala Škoda s vozem Fabia Super 2000 hattrick v titulech v hodnocení jezdců a značek v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC), k tomu přistupují tituly pro jezdce v mistrovství Evropy FIA v rally a pět národních mistrovských titulů. Díky těmto úspěchům a četným dalším v předchozích letech je ŠKODA Fabia Super 2000, která poprvé odstartovala v roce 2009, nejúspěšnějším projektem ve 113leté historii motoristického sportu tohoto podniku.

Škoda Fabia R5 Concept
Škoda Fabia R5 Concept
Škoda Auto
Škoda Fabia R5 Concept
Škoda Fabia R5 Concept
Škoda Auto

Tolik slova ze Škodovky. My dodáváme další pravidla R5 homologace: Minimální hmotnost 1230 kg, motor o objemu 1,6 litru s přeplňováním (max. 2,5 baru). Maximální kompresní poměr 10,5:1. K tomu sekvenční převodovka. Nelze použít slitiny magnézia, pokud takové nebylo použito na sériovém modelu. Stejně jsou na tom slitiny keramiky a titanu, atd.

Kola budou osmnáctipalcová v případě silničních soutěží a patnáctipalcová v případě tratí mimo asfalt.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama