Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Škoda odhalila tajemství svého znaku. Šíp to není

Kdo by ho neznal. Říká se mu okřídlený šíp a zdobí přední části automobilů značky Škoda už od prvopočátků. Jenomže sama automobilka teď v krásně natočeném videu přiznala, že o žádný okřídlený šíp nejde…
Vydáno: 11.07.2017
Škoda odhalila historii svého znaku.

Ještě nedávno škodovka tvrdila, že opravdu jde o okřídlený šíp a sama svůj znak popsala jako symbol rychlosti a cílené aktivity. Jeho křídla pak mají být symbolem pokroku, volnosti a šíře nabídky. Otvor v něm znamená oko, které ukazuje na přesnost výroby a vnímavost k okolí, a zelená barva dodává svébytnost, protože ji konkurence používá jen zřídka. No, ale dost marketingových řečí. Upřímně, to je tak vyšperkovaný popis, že si jen těžko umíme představit, že byl znak v roce 1923 zaregistrován právě s touto myšlenkou.

Však se také kolem samotného znaku škodovky rozšířilo několik jiných verzí. Jedna mluví o tom, že vlastně jde o znázornění železné traverzy. To proto, že strojírenský koncern Škoda, se kterým se značka Laurin & Klement v roce 1925 spojila, se tehdy specializoval na stavbu mostů. Toto nám přijde mnohem logičtější, než pohádka o pokroku a volnosti. :)

Tajemství rozluštěno

Realita je ale zcela jinde a na velmi vydařeném videu vám ji vysvětlí sama Škoda Auto. V něm se vám představí sami zakladatelé značky, tedy Václav Laurin a Václav Klement, kteří postupně vyzkouší každý důležitý model značky, čímž zároveň ukáží vývoj loga. A ve chvíli, kdy se dostanou ke spojení jejich firmy se Škodou, objeví se na obrazovce indián. A tady se dostáváme k podstatě a historii loga.

Ano, jeho inspirací byl opravdu indián, konkrétně posluhovač tehdejšího obchodního ředitele Škody Tomase Maglice. Ten si ho přivezl ze svých cest po Americe a zaměstnal u sebe doma jako sluhu. Ačkoliv se to dnes zdá lehce nekorektní, taková prostě byla tehdejší doba. A logo má být volnou interpretací právě indiánské hlavy s čelenkou. Nemyslíme si, že znaku teď někdo bude říkat indián, obzvlášť, když se tak jmenuje slavný motocykl. Ale i tak jde o velmi zajímavé rozuzlení jedné dlouho debatované malé české záhady. :)

Reklama
Článek je zařazen v: Škoda Auto, Škoda, Laurin & Klement, Václav Laurin, áclav Klement, Václav Klement, logo, okřídlený šíp, indián.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama