Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Silniční koráb Audi A8 dostane ještě brutálnější verzi než dosud

Vrcholem většiny modelů Audi jsou verze s označením RS. Ale vlajková loď A8 nikdy verzi RS neměla a nejspíš mít nebude. Vadit to ale nemusí.
Vydáno: 06.08.2015
Audi S8 Plus.
Audi S8 Plus. Autor: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Audi se rozhodlo, že z nějakého důvodu vrcholnou limuzínu A8 ve verzi RS nikdy nabízet nebude. Ale k mání je Audi S8. Jenže komu je to málo, tak se může těšit na novinku v podobě Audi S8 Plus. Stejně jako „esko“ i S8 Plus pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec TFSI, ovšem s navýšeným výkonem. Motor má rovněž dvě turbodmychadla jako S8, jejich nastavení je ale jiné a budou mít vyšší plnící tlak, změn doznaly i výfukové ventily.

To nejdůležitější se ale týká výkonu a točivého momentu osmiválce. U S8 Plus výkon naroste na 445 kW a točivý moment se zvýší o 50 Nm, tedy na 700 Nm s možností krátkodobě dosáhnout až 750 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne audina za 3,8 s a maximálka bude atakovat hranici 305 km/h. To ovšem jen za příplatek. Ve standardu je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Na reprezentační limuzínu to věru opravdu není špatné. Konkurentem je vlastně jen Mercedes-AMG S65, který má svůj osmiválec o objemu 5,5 l naladěný na 430 kW s točivým momentem 900 Nm.

 

Ke komfortu, jenž k limuzíně tohoto kalibru náleží, přispěje osmistupňová samočinná převodovka, která sílu motoru přenese na všechna čtyři kola. Mezinápravový diferenciál bude mít sportovní nastavení a nebude chybět adaptivní vzduchové odpružení. To vše umocní jednadvacetipalcová kola. A protože S8 Plus bude představovat nový vrchol nabídky, dostane i další méně patrné vychytávky. To se ale samozřejmě promítne na ceně. Ta bude v Německu činit nemalých 142 200 eur, což je o 30 tisíc více, než stojí nejdražší model A8, prodloužená verze s motorem W12.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama