Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

S rostoucím podílem vestavěných technologií vzrůstá i počet nekvalitních oprav čelního skla

Vzhledem ke stále vzrůstajícímu počtu vyspělých systémů podpory řidiče umístěných na čelním skle narůstá i pravděpodobnost citelného nárůstu počtu vadných oprav čelního skla.
Vydáno: 21.12.2017
Nissan LEAF_
Nissan LEAF_ Autor: Nissan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Takto situaci vidí odborníci na poprodejní služby společnosti Nissan. Podle nich vyžaduje v celé branži dodatečný zásah nejméně jedno z pěti opravených čelních skel. Důvodem je nekvalitně provedená oprava, případně nepřesná kalibrace bezpečnostní technologie v ploše skla. Do oprav a výměn se přímo na cestách pouštějí také pojízdní opraváři čelních skel. Společnost Nissan je přesvědčena, že s ještě větší mírou využívání technologií podpory řidiče umístěných v čelním skle počet problematických zásahů ještě vzroste a negativně ovlivní výdaje pojišťoven i řidičů samotných.

Z hlediska konstrukce i bezpečnosti vozidel se moderní čelní skla stala velmi důležitým prvkem. Prosklená plocha totiž obsahuje mnoho kamer a snímačů, které slouží k ovládání inteligentních systémů podpory řidiče. Pokud se jedná o vozy Nissan, patří sem například technologie nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, kontrola tepla a akustiky a prvky systému pro snímání světla a deště. Nejnovější inovací v asistenčních technologiích Nissan je technologie ProPILOT. Tato technologie bude mít premiéru na jaře roku 2018 jako prvek výbavy nového Nissanu LEAF a nejprodávanějšího crossoveru Qashqai. Technologie ProPILOT spoléhá právě na kamery a snímače umístěné na čelním skle.

Nissan rizika oprav čelního skla
Nissan rizika oprav čelního skla
Nissan

Kvůli kalibraci kamer a snímačů je u více než 40 % oprav nebo výměn čelního skla nutností technická odbornost. U devíti z deseti výměn čelního skla nárokovaných přes pojištění je z hlediska zachování integrity vozidla a bezpečnosti zákazníka zásadní, aby oprava i kalibrace proběhla správným způsobem, přesně a hned napoprvé. 

Na vozidlech je mnohem více skla než kdy dříve. Průměrná zasklená plocha vozidel se od roku 2000 zvětšila o 15 %. Současně je však skla použitého na vozidlech méně. V zájmu úspor hmotnosti a tím i nižších emisí CO2 se totiž tloušťka skla v některých případech snížila na 4 mm. Stav čelního skla se na všech evropských trzích stal povinně kontrolovanou položkou při každoroční bezpečnostní prohlídce vozidla. Mechanici servisní sítě společnosti Nissan jsou k provádění oprav nebo výměn pomocí správného vybavení plně kvalifikováni. Pohled pojišťoven pak říká, že kvalita opravy, systematičnost a efektivita mají vliv na spokojenost zákazníků a na cenu pojistky.

Článek je zařazen v: Nissan , čelní sklo , asistenční systémy , opravy , pojištění
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama