Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Renault má svůj nový talisman střední třídy, nahradí lagunu

Už je jisté, že laguna svou třetí generací končí. Její místo nahradí nový model Renault Talisman, který se zároveň stane i nástupcem lalitude.
Vydáno: 07.07.2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Názvem nového vozu Renault možná chce držet palce sám sobě, protože v souboji s německými značkami to nový model nebude mít vůbec lehké, takže nějaký ten talisman pro štěstí se bude hodit. Oficiálně se Renault Talisman představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nicméně označení Talisman nepoužil Renault poprvé, možná si někteří vzpomenou, že takto Francouzi počastovali i koncept poněkud výstředního velkého osmiválcového kupé z roku 2001. A stejně jako onen koncept i nový sedan Talisman má výborné aerodynamické charakteristiky, součinitel odporu činí velmi zajímavých Cx 0,27. Pro srovnání současné modely Porsche 911 dosahují hodnoty jen Cx 0,30.

Vedle luxusního vzhledu a na střední třídu velkorysého prostoru nabídne nový renault celou řadu asistenčních systémů – head-up displej, aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat, hlídač mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, zadní kameru atd. Stejně jako u modelu Espace bude k dispozici také systém 4Control s adaptivními tlumiči, řízením všech čtyř kol i aktivním zavěšením. Podobnou záležitost konkurence ve střední třídě nenabízí. Navíc bude v nabídce i systém Multi-Sense umožňující volbu jízdních režimů.

 

Renault Talisman přijde s jedním z nejrozměrnějších interiérů ve střední třídě. Není divu, vůz je postaven na platformě CMF s rozvorem 2,81 m. Na rozdíl od laguny to ale není liftback, nýbrž klasický tříprostorový sedan s délkou 4,85 m, šířkou 1,87 m, výškou 1,47 m a váhou kolem 1440 kg. To jsou rozměry téměř na vlas stejné jako u nového superbu. Talisman se bude vyrábět i jako kombi, ovšem to se nejspíše do kontinentální Evropy nepodívá. Rozměrům odpovídá i objem zavazadelníků, plných 608 l. Talisman se bude prodávat v deseti barevných odstínech a s koly o velikosti šestnáct až devatenáct palců. K tomu musíme připočítat pět výbavových specifikací – Life, Zen, Business, Intens a vrcholnou Initiale Paris, pro kterou je výlučně určena barva Améthyste Black.

Zatím víme, že se pod kapotu talismanu podívají čtyřválcové turbomotory řady Energy, tedy benzínová šestnáctistovka TCe 200 o výkonu 147 kW a točivém momentu 260 Nm, vznětová šestnáctistovka dCi 130 s 96 kW a 320 Nm a také dCi 160 s 118 kW a 360 Nm o stejném objemu a navíc s dvěma turbodmychadly. Později by měly přijít ke slovu i motory TCe 150 (110 kW) a dCi 110 (81 kW). K přenosu jejich síly na přední kola budou sloužit jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak samočinná dvouspojkovová EDC.

Podívejte se na test Renaultu Laguna Grandtour 2,0 dCi AT Bose: 

Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi AT Bose
Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi AT Bose
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama