Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Reinkarnace slavné Volhy. Chrom, velkolepost a porce nevkusu

Volhy platily v komunistických zemích za něco, co rozhodně nemohl mít každý. Vozili se v nich taxikáři, příslušníci Veřejné bezpečnosti, ale také jiní lidé, kteří s komunistickým režimem dobře vycházeli. Co kdyby se dnes slavná značka dočkala vzkříšení?
Vydáno: 10.07.2017
Koncept ruské Volhy pro rok 2020.
Koncept ruské Volhy pro rok 2020.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V dnešní době jde prakticky o zapomenutou značku, jejíž poslední kapitola byla napsána v roce 2010. Šéfové společnosti Russian Machines Corporation, která značku Volha vlastní, se ale nechtějí vzdát jen tak lehce a plánují se vrátit s novými modely. Podle všeho by ale nemělo jít o podobná auta jako v minulosti, ale spíše o vozy pro techniky, kteří přepravují nevelký náklad nebo nějaké nástroje.

Nejdříve ale trocha historie. Volhy měly být sovětskou odpovědí na velké, luxusní americké automobily. První vozy sjely z výrobních pásů v městě Gorkij (později přejmenovaném na Nižnyj Novgorod) v roce 1956. Stalo se to přitom v továrně, kterou o čtvrt století dříve postavil v Sovětském svaze Ford. Šlo o modely GAZ 21 Volga, které si právě vzaly inspiraci v amerických korábech silnic. Tento model se vyráběl dlouhých 14 let a poslední auto sjelo z výrobní linky v roce 1970.

Na svou dobu moderní GAZ 24

Souběžně s ním se už koncem 60. let 20. století začal vyrábět o poznání hranatější model GAZ 24 Volga, který vydržel až do roku 1985. Šlo přitom o poměrně pokrokový model, který dostal mimo jiné i samonosnou karoserii modernějších hranatých tvarů nebo novou, čtyřstupňovou plně synchronizovanou převodovku. Nešlo ale o žádného rychlíka, zpočátku byl poháněn pouze skromným 2,5litrovým naftovým čtyřválcem s výkonem 98 koní. Maximální rychlost byla 140 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h zabralo 23 sekund. Mohla za to i vysoká hmotnost velkého sedanu.

Další modely se již významnějšího rozšíření nedočkaly a vídat je lze prakticky pouze v Rusku, Gruzii nebo Arménii. Jde o model GAZ 3102 Volha, který byl vlastně pouhým vylepšením vozů GAZ 24 Volha, který Rusové drželi při životě až do roku 2009. Vůbec posledním modelem byla Volga Siber. Ta byla představena 29. srpna 2007 na autosalonu "Interavto-2007" v Moskvě. Vůz nebyl příliš úspěšný, a tak byla jeho výroba koncem roku 2010 ukončena.

Ruská verze slova luxus

Designér Alexander Štorm, který pochází z ruské Kazaně, se ale rozhodl představit auto, které by na původní věhlas značky mělo navázat. Před několika dny ukázal svou vizi auta, které by podle něj měla Volha vyrábět v roce 2020. Stačí jeden pohled a je jasné, že tohle je prostě ten typický ruský styl nadřazenosti a luxusu s všudypřítomným chromem a opravdu velkými rozměry. Jestli se toho ruští výrobci chytí, nebo nikoliv, je ve hvězdách.

Článek je zařazen v: Volha , Volga , Koncept 2020 , volha 2020 , render
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama