Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

První Lamborghini na elektriku má 910 koní

Jmenuje se Lamborghini Asterion a je pojmenován po řeckém Minotaurovi. A Minotaurus byl hybrid mezi člověkem a býkem. Jak příhodné pro tento koncept.
Vydáno: 01.10.2014
Lamborghini Asterion

Pařížská novinka je totiž taky hybrid. Lahůdkový hybrid, protože nepostrádá nic z toho, co má správné Lamborghini mít, tedy vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru s výkonem 610 koní. K tomu jsou však ve voze ještě další tři elektromotory, přidávající dalších 300 koní! Ve výsledku se tak jedná o nejsilnější Lamborghini, jaké jsme kdy mohli vidět. Staví se někam mezi McLaren P1 a LaFerrari.

Maximální rychlost vozu je 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je pouhé 3 sekundy. Díky elektromotorům má být vůz také extrémně úsporný. Lamborghini uvádí, že na sto kilometrů v normovaném testu měl vůz spotřebovat pouze 4,12 l na 100 km benzínu. Tomu ale moc nevěříme. Tolik spotřebuje ten desetiválec i na neutrál, když si jen tak pobrukuje.

Každopádně by vůz měl dosáhnout téměř dálniční rychlosti i na elektřinu, protože rychlost, při níž se samočinně zapíná desetiválec, je 125 km/h.

 

 

Auto jako takové je také velmi zajímavé. Pamatujete si, jak jsme vzpomínali na Lamborghini Jarama a vzdychali jsme, že Lambo nemá žádný silniční „hatchback“. Tak tady ho máte. Stejně jako Jarama to není hatchback, ale jakýsi vzadu narostlý sporťák. Ale sluší mu to. Je to mohutný klín zakouslý do vzduchu. Stejně jako nejlepší výrobky této značky je i Asterion chloubou automobilové technologie. Uhlíkový monocoque je extrémně pevný a nese většinu ostatních dílů vozu.

 

Lamborghini Jarama

Vzpomínáme na exoty: Lamborghini Jarama

 

Interiér je velmi střídmý a lehce nám připomíná Miuru. A to je dobře. Podle toho, jak v poslední době vypadaly vozy Lamborghini uvnitř, jsme se báli, že tenhle koncept bude mít uvnitř knipl a na sedadle spolujezdce palubního střelce.

Zajímavé jsou i dveře. Ty se nevyklápějí jako u současných lamb ani se klasicky neotevírají. Je to něco mezi tím.

Reklama
Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama