Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Průměrná cestovní rychlost se zvýšila o 80%!

Zrychlená doba má minimálně jedno plus – Kam byste dřív na výlet cestovali celý den, dnes dorazí i průměrný řidič za necelé dvě hodiny.
Aktualizováno: 20.10.2017
Průměrná cestovní rychlost se zvýšila o 80%
Průměrná cestovní rychlost se zvýšila o 80% Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tip na výlet – Nové Hrady

Kočár, koněspřežka, parní vlak, elektrický vlak, automobil – evoluce cestování po České republice prodělala strmý vývoj. Mimochodem na našem území najdete pozůstatky vůbec první železnice v Evropě. Z Českých Budějovic do rakouského Lince se tehdy koněspřežnou železnicí jezdilo 14 hodin. Což byla proti tradičnímu kočáru rychlost světla. Kdyby naši předkové věděli, že za 200 let by stejnou trasu urazili vlakem za dvě hodiny a autem ještě mnohem rychleji! Víme to díky návštěvě Muzea v Bujanově http://www.bujanov.cz/informace-o-obci/historie/konesprezka/

První vlak měl průměrnou rychlost cca 10 km/h. Do kapsy by ho tak, aspoň na krátkou vzdálenost, strčila většina velkých savců, jako jsou hroch (30 km/h), velbloud (65 km/h) či lev (80 km/h). Že nejde o motoristické téma? Omyl! Než do Afriku motorizovaly Peugeoty 504 a různé pick-upy, jezdilo se právě na velbloudech, který zůstává v některých částech světa stále jediným dopravním prostředkem. Nabrífovali nás v ZOO http://www.zoodvorec.cz/.

Na podobných místech vyrůstali první čeští závodníci
http://www.nove-hrady.cz

Ne každý ví, že šlechtici stáli u zrodu českého motorsportu. Jedná se hlavně o rody Kolowrat (https://cs.wikipedia.org/wiki/Alexander_Joseph_Kolowrat-Krakowsk%C3%BD) a Lobkowicz. Už proto byste, i když nejste milovníky historie, měli navštívit české hrady a zámky. Hodně zajímavých expozic (sklo, bicykly aj.), hrad, zámek, hrobku nabízí jihočeské město Nové Hrady http://www.nove-hrady.cz

Tati, jak funguje turbo?

,,Turbo“, ,,turbokompresor“, ,,turbodmychadlo“ – všichni o něm mluví, 90% řidičů ho má pod kapotou. Když se jich však zeptáte, jak funguje, skončí to většinou u ,,Ehm, líp to jede.“ A co když vám stejnou otázku položí zvídavá ratolest, kterých prý rapidně přibývá (viz ,,Indigové děti“ https://cs.wikipedia.org/wiki/Indigov%C3%A9_d%C4%9Bti)? Autosalon radí, ukažte jim hamr! Jeden z mála funkčních najdete nedaleko města Trhové Sviny - http://www.buskuv-hamr.cz. Princip turbodmychadla a hamru je totiž podobný – turbína/mlýnské kolo je roztáčeno výfukovými plyny (vodou), vzniklá energie pak pohání dmychadlo.

Tip na ubytování

Když bylo dobré pro BMW M760 (http://autosalon.iprima.cz/novinky/zemrela-kytice-v-prikop-odvana-oderky-po-ni-zustaly) a věčně brblající televizní štáb, bude vhodné i pro vašeho plechového miláčka a vaši rodinu. Řeč je o Terčinu údolí a wellness penzionu Tereziiny Lázničky http://www.penzion-laznicky.cz/en.  

Autor textu: expert Dan

Článek je zařazen v: tip na výlet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama