Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Porsche ve stopách VW: downsizing a turbo

O tom, že se sportovní značky se změnami legislativy emisí EU budou muset přizpůsobit, se už hlasitě hovoří dlouho. Firmy jako Maserati nebo Lamborghini na to zatím moc neslyší. Ferrari zavádí hybridy a Porsche po vzoru svých koncernových rodičů downsizing.
Vydáno: 21.01.2015
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 Autor: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Všechna budoucí Porsche 911, s výjimkou GT3 RS, budou mít turbodmychadlo. Ti, kteří tak toužili po Porsche 911 Turbo, budou mít svůj sen o krůček blíž. Bohužel s ním také dostanou zmenšený motor. Naštěstí to bude šestiválec. Jak ale potvrdil produktový šéf Porsche Wolfgang Hatz, bude nutné přistoupit k různým úpravám motorů. Takže budou mít menší zdvihový objem, sníženou kompresi, přímé vstřikování a turbo. Naštěstí tak nedojde k náhradě motorů za čtyřválce. Ale co není, může být třeba v roce 2020, kdy budou emisní limity ještě přísnější.

Vždyť už dnes se ví, že Cayman a Boxster dostanou nové čtyřválce, které se právě vyvíjejí. Co od nich očekávat? Úplně to samé, co od šestiválců v 911. Jen s nižšími výkony. I když – třeba takový Cayman se nyní připravuje s novinkou – verzí GT4. Má mít až 400 koní, což je vcelku zajímavé číslo!

A aby vám to nebylo líto – tady máte i video, jak se ploché šestiválce vyrábějí:

Porsche 911 Assembly line
Porsche 911 Assembly line

Porsche 989 Prototype

Omrkněte tajné prototypy Porsche

Porsche 918 Spyder hoří

Nejnovější Porsche za 19 milionů shořelo u pumpy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama