Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Podívejte se na výrobu Mercedesu G. Vzniká už skoro 40 let

Na světě nenajdete mnoho vozů, které by předcházela tak silná pověst. Mercedes-Benz třídy G je ikonou, která s přibývajícím věkem mládne a stoupá na ceně. Německá automobilka nám nyní v rámci oslav 300 000 vyrobených aut ukázala, jak se její legendární model vyrábí.
Vydáno: 27.07.2017
Mercedesů třídy G už jezdí 300 tisíc.
Mercedesů třídy G už jezdí 300 tisíc. Autor: Mercedes-Benz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Psal se rok 1972, když Mercedes začal ve spolupráci s rakouskou automobilkou Steyr Daimler Puch vyvíjet odolné terénní vozidlo původně pro íránskou armádu. Její někdejší představitel Réza Páhlaví si objednal na 20 000 kusů těchto vozidel, avšak ještě před tím, než mu je Mercedes stihl dodat, zasáhl Írán pád tamního režimu. Naštěstí Mercedes svůj mnohamiliardový projekt nenechal ležet ladem a dnes mu za to můžeme poděkovat. Vůz původně nesl označení Geländewagen, z čehož velmi záhy vzniklo označení G.

Luxus až od roku 1991

Historické kořeny dnes známého vozu jsou datovány k únoru roku 1979, kdy Mercedes oficiálně potvrdil, že Géčko nabídne široké veřejnosti. Do prodeje se vůz dostal v srpnu téhož roku a po dlouhých 12 let vydržel v nabídce jen jako pravověrné terénní vozidlo s minimem luxusu a příplatkové výbavy. Luxusní Géčko vzniklo až v roce 1991 a k dnešku jich rakouská výrobní linka do světa vypustila již více než 300 000.

Pojďme se proto společně podívat za oponu a prohlédněme si, jak je tento legendární stroj vyráběn. Průvodcem se nám stane právě G 500 v nádherné barvě Mauricius Blue Metallic, který je oním jubilejním 300 000. kusem. Již zanedlouho by totiž původní Géčko měla nahradit nová generace, u které si prozatím nejsme jisti téměř ničím. Víme totiž, že jedinou částí, kterou Mercedes nezmění, je zadní C sloupek. Množí se tedy obavy, aby Géčko v nové generaci nepřišlo o svou osobitost.

Článek je zařazen v: Mercedes Benz , G , třídy G , Gelandewagen , Mercedes G , G 500 , G 4x4 , G 6x6 , Styer Puch , AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama