Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Pamatuji si všechno. Hammond detailně promluvil o své nehodě

Už několik týdnů se mezi petrolheady diskutuje o nehodě moderátora The Grand Tour Richarda Hammonda. Ten už se zotavil natolik, že se o celé věci poměrně obsáhle rozpovídal.
Vydáno: 30.06.2017
Richard Hammond
Richard Hammond Autor: DriveTribe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ono by se to celé dalo shrnout velmi jednoduše. Za nehodu může vysoká rychlost a svým způsobem také narůstající sebevědomí Richarda, který trať zkoušel projet několikrát a pokaždé byl rychlejší. Na tom ale není nic divého. Čím víc si osahával auto a čím víckrát si závodní trať projel, tím si prostě byl jistější a dle svých slov tím také autu víc věřil. A právě na to Richard doslova dojel.

Sešel se proto před kamerou společně se šéfem chorvatské značky Rimac, aby nehodu rozebrali a zkusili přijít na to, proč se stala, a hlavně jak probíhala. Je překvapivé, že si Hammond z nehody pamatuje takřka vše. Pamatuje si prý pocit blížící se smrti, i to, jak se s autem několikrát přetáčel ze střechy na kola. Bohužel si ale nepamatuje, kolikrát se otočil, což by Rimacu pomohlo k detailnějšímu vyhodnocení nehody.

Z řeči čísel mrazí

Děsivá jsou čísla, která nehodu doprovázejí. Hammond v autě doslova letěl 300 metrů horizontálně a navíc se ještě kutálel 100 metrů dolů z kopce. Šéf Rimacu pak tvrdí, že Hammond vlastně popřel zákony fyziky, protože se nekutálel v přímce, ale trochu bokem. Jako zázrakem minul jeden z domů, který ve stráni je. To, jak tvrdě torzo auta dopadalo při jednotlivých kotoulech, dokazují velké krátery, které ve stráni zůstaly.

Zajímavé je, že vůz vylétl z trati kvůli přetáčivosti, respektive vysoké rychlosti, která v přetáčivost vyústila. Jenomže Hammond se podle svých slov právě o přetáčivý smyk snažil celou dobu, kdy s autem po trati jezdil, ale vždy docílil jen nedotáčivosti. Tady se tak znovu dostává ke slovu ta vysoká rychlost. A je jasné, že léčit nedotáčivost rychlostí je prostě hloupost. A podle čísel přesně to Richard dělal. Když jel trať poprvé, měl před zatáčkou, kterou chtěl projet smykem, nájezdovou rychlost 145 km/h. Při konečném pokusu, kdy došlo k nehodě, to ale bylo 177 km/h, přičemž ostatní pokusy s pohybovaly většinou mezi 150 a 160 m/h. Jak vidno, Richard tak měl při nehodě opravdu neskutečné štěstí. Takovou rychlost vůbec nemusel přežít.

Majitel supersportu náhradu nedostane

A ačkoliv je Rimac Concept_One velmi schopným autem, tohle prostě ustát nemohlo. Šéf Rimacu po rozebrání nehody potvrdil, že veškerá získaná data budou pečlivě analyzována a použita jak při vývoji nových vozů této značky, tak při možné úpravě zbylých sedmi modelů Concept_One. Nejhůře tak vše odnesl majitel auta, který ho na natáčení zapůjčil. Rimac mu nové nevyrobí, a tak mu zbyly jen oči pro pláč. Je možné, že se třeba Richard pochlapí a dotyčnému koupí jeden z dalších supersportů, které Chorvati plánují vyrobit.

Podívejte se na video, na kterém Hammond nehodu rozebírá hodně dopodrobna. Pokud se bojíte, že britské angličtině nebudete rozumět, tak pro vás máme dobrou zprávu. Video má velmi hezky zpracované titulky, které vám pomohou.

Článek je zařazen v: Richard Hammond , nehoda , Rimac , Rimac Concept_One , Hammond , DriveTribe , The Grand Tour
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama