Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Ofenziva Opelu nekončí. Přijíždí Insignia Sports Tourer GSi

Opel se v posledních týdnech vážně rozjel a po kratším provedení Grand Sport GSi představuje i dynamicky laděný Sports Tourer. Ten navíc přijede hned se dvěma motory a díky lepšímu podvozku se máme na co těšit!
Vydáno: 08.09.2017
Opel Insignia Sports Tourer GSi

Před dvěma dny se objevila informace, že Opel kašle na propad oblíbenosti dieselů a představil nám zcela nové naftové biturbo, které dává až 210 koní a 480 Nm. Kdo by však čekal, že se hned po dvou dnech dočkáme dalšího modelu, který daný motor bude mít pod kapotou? Insignia Sports Tourer GSi je nejnovější z rodu Opelů a do již tak rozpálené debaty ohledně budoucnosti dieselů přilévá další olej. Bude totiž v prodeji se dvojicí motorů, a to jak s benzínem, tak s naftou.

GSi hned čtyřikrát

O benzínovém provedení již byla řeč v souvislosti s premiérou krátké verze Insignie GSi. Zmiňovali jsme se i o důvodech, které vedly ke skutečnosti, že varianta OPC nejspíše už nikdy nevznikne. To ale neznamená, že by se Insignia GSi nemohla prodávat v celkem čtyřech variantách. Vedle standardního benzínového provedení s výkonem 260 koní a karoserií liftback se totiž dočkáme i nového kombi se známým názvem Sports Tourer, které vypadá snad ještě lépe. Obě karosářské varianty pak bude možné kombinovat i s výkonným dieselem.

V případě nového vznětového biturba zrychlí Insignia ST GSi na 100 km/h za 7,9 sekundy a rozjede se až na 231 km/h. Podle nového měřicího cyklu NEDC nebude papírově vyloženě úsporná, i když je pravdou, že na vyšší údaje o spotřebě si teď budeme muset zvykat u všech výrobců. V kombinaci by vůz měl spotřebovávat okolo 7,3 litru nafty na 100 kilometrů. Za to však Insignia GSi nabídne pohon všech kol, 8stupňovou automatickou převodovku a dokonce i nečekanou porci řidičské zábavy.

Schopný podvozek a ESP off!

Standardem pro všechna GSi se totiž stanou extra silné brzdy Brembo, 20 palcová kola s lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S a řidič bude dokonce v módu Competition schopen kompletně vypnout ESP, bez kterého prý Insignia GSi na mokru jezdí bokem.

Zážehové provedení už trochu známe z testu, půjde však prý o zcela nový jízdní zážitek i přes fakt, že Insignia GSi na papíře vypadá v podstatě stejně jako běžná verze s tímto motorem, kterou jsme vyzkoušeli. Především díky tužšímu podvozku, o 10 milimetrů sníženému podvozku, lepším pneumatikám, strmějšímu řízení a v neposlední řadě i skvěle vypadajícím sedadlům. Insignia ST GSi s tímto motorem zrychlí na 100 km/h už za 7,5 sekundy, přičemž maximální rychlost reálně dosáhne na 250 km/h (oficiální údaj u kombi uvádí 245 km/h). 

Tuto a samozřejmě i další novinky představí Opel již tento týden na autosalonu ve Frankfurtu a díky nám můžete být u toho. Jsme upřímně zvědaví, jak bude model GSi jezdit. Nová Insignia má totiž značný podvozkový potenciál.

Reklama
Článek je zařazen v: Opel Insignia, Opel Insignia GSi, Insignia GSi, Insignia GSi Sports Tourer, Insignia Sports Tourer, Nová Insignia, Nová ostrá Insignia, Ostrá Insignia, Insignia kombi, nová Insignia Kombi, nová Insignia Biturbo, Insignia biturbo, Insignia 191 kW, Insignia 154 kW, Brembo, Opel, Opel OPC, Opel GSi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama