Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nový Civic s dieselem nesežere ani 4 litry nafty!

Ve světle elektromobility se budoucnost dieselových motorů rozplývá jako pára nad hrncem. Japonci jsou ale sympatičtí a naftu i přes svou technickou vyspělost stále nehážou do kamen. Ve Frankfurtu nám ukázali zbrusu nový Civic s dieselovou šestnáctistovkou.
Vydáno: 14.09.2017
Naftový Civic je mimořádně úsporný.

Desátá generace Hondy Civic se vážně povedla. Řízné benzínové motory, agilní podvozek a úžasně nízké těžiště vrací Hondu zpět do hry o nejvyšší příčky. A vylepšený interiér, který nyní působí daleko evropštěji, přidává další body k dobru. Nafta však v nabídce Civicu chyběla a srdce spořivého Čecha tak zůstávalo chladné. To se nyní mění.

Efektivní provoz

Vznětové šestnáctistovka dává 120 koní a příjemných 300 Nm točivého momentu. Je sice pravdou, že nepůjde o žádného trhače asfaltu, Civic s novým motorem ale bude nečekaně úsporný. Podle nové metodiky měření by si vznětová šestnáctistovka měla v kombinovaném cyklu vzít jen 3,7 litru na 100 kilometrů, přičemž ani dynamický potenciál motoru chybět nebude. Zrychlení z 0 na 100 km/h totiž zabere obstojných 10,4 sekundy a maximálně se diselový Civic rozjede na zhruba 200 km/h.

Do prodeje by se měl dostat na počátku příštího roku a vzhledem ke kvalitám desáté generace lze na poli nížší střední třídy očekávat tuhý boj. A aby toho nebylo málo, chystá Honda ještě překvapení v podobě 9stupňové převodovky. Ta je však v plánu až na příští léto a do té doby o ní jistě ještě bude řeč.

Reklama
Článek je zařazen v: Honda Civic, Honda, i-DTEC, Honda Civic 10 generace, Civic, Civic 1.6, Civic 1.6 i-DTEC, 1.6 i-DTEC, dieselový Civic, nová Honda Civic, Frankfurt 2017
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama