Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Novinky z Detroitu: Doba SUV u Volkswagenu

Když je chtějí, je třeba jim je dát. To si asi říkají u mnoha značek, když přemýšlejí nad dalšími a dalšími SUV. A nejinak je tomu u VW. Jak si jinak vysvětlit ohromný boom těchto vozů, který už započal, ale vrchol nás teprve čeká.
Vydáno: 13.01.2015
Volkswagen Cross Coupé GTE - hlavní
Volkswagen Cross Coupé GTE - hlavní Autor: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Představujeme vám auto, které je zatím jen konceptem. Volkswagen Cross Coupé GTE má ale zvednout nad hlavu prapor značky VW a jejích vozidel SUV. Tohle auto se začne vyrábět, a to na konci roku 2016 v Americe. A kam se má zařadit? Tak to nějak moc nevíme. Pravděpodobně půjde o odpověď na BMW X6 a nový Mercedes-Benz GLE Coupé. I když na rozdíl od nich střechu nemá tak rychle padající směrem vzad, jako výše jmenovaní. Tak to Coupé má alespoň v názvu.

S délkou 4847 mm překonává Volkswagen Touareg, ale proti X6 ještě něco ztrácí. Těžko tedy říct, kam vůz směřuje. Pravděpodobně půjde o sportovnější verzi nového Touaregu, který přijde v roce 2017. Bude to něco jako Range Rover Sport, takže tady bychom asi měli hledat největšího konkurenta.

 

A co nabídne? Těžko říct, zda se v nabídce udrží technika, která je v tomto konceptu. Každopádně by to bylo zajímavé. Tak například pohon je hybridní. Základ je benzínový šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 206 kW a točivým momentem 350 N.m. S ním spolupracuje u přední nápravy elektromotor o výkonu 40 kW a 220 N.m. Pak je tu ještě šestistupňová (!) převodovka DSG.

Vzadu pak nasadili inženýři další elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m. Uprostřed vozu pak jsou akumulátory s kapacitou 14,1 kWh. Na jedno jejich nabití dojede auto čistě na elektrický pohon 32 km. Maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 6 sekund.

Mercedes-Benz GLE Coupe

Čekání je u konce. Mercedes má coupé-SUV

 

Nás však zaujalo tohle: Řidič má možnost zvolit, jestli pojede čistě na elektřinu, jako hybrid nebo na spalovací motor s dobíjením akumulátorů. Oba elektromotory totiž slouží pro rekuperaci energie. Jejich zajímavou vlastností pak je takzvaný elektrický kloubový hřídel, kdy při nedostatku energie v akumulátorech by se mohlo stát, že zadní náprava odpojí pohon. A to je nepřípustné. Přední kola tak pohání spalovací motor a jejich elektromotor vyrábí elektřinu pro zadní kola, která tak mohou dále pracovat v režimu 4x4. Pro zmenšení odporů a tedy snížení spotřeby si auto dokáže odpojit při sjíždění kopců jak elektromotory, tak i spalovací agregát. Jde o jakousi elektronickou volnoběžku, která ovšem v mžiku může být vypnuta, protože je řízena elektronicky.

Kdo máte rádi zajímavý design, podívejte se na fotografie interiéru. Jsou tu jen dotykové displeje, ale ne v nějakém ohavném tabletu. Ale pěkně rozmístěné. Navíc se tu třeba navigace dokáže zobrazovat ve 3D.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama