Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nové Infiniti QX50 má motor s proměnným kompresním poměrem

Jen krátce před mezinárodní výstavou v Los Angeles odtajnili Japonci první fotografii dlouho očekávaného modelu QX50. Ten má být konkurencí vozům jako je Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC. Infiniti chce však ještě více sázet na emoce a řidičštější projev. Bude to stačit?
Vydáno: 24.11.2017
Infiniti QX50 MY2018 1
Infiniti QX50 MY2018 1 Autor: Infiniti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Luxusní odnož automobilky Nissan, značka Infinity, se už v lednu vytasila s nádherným konceptem s názvem QX50. A protože se veřejnosti líbil, dostane se do sériové výroby vůz, který je konceptu velmi blízký. Má shodnou charakteristiku, linie a dokonce i velmi podobný výraz, který už z fotografie budí respekt.

Jeden motor na všechno

Pokud vás zajímá, jak nové Infiniti QX50 vypadá zezadu, zatím vám nezbyde, než se spokojit se zmiňovaným konceptem (v galerii pod článkem). Produkční verze bude velmi podobná. To nejzajímavější se ale stejně u každého auta skrývá uvnitř. Nové Infiniti bude o 23 % tužší než předcházející model, což mu má zajistit více agility a pocitové jistoty, přičemž posádce se rovněž odvděčí větším pohodlím.

Naprosto zásadní informací je však zmínka o novém motoru. Elektronika čtyřválcového turbomotoru s označením VC Turbo a maximálním výkonem až 268 koní (380 Nm) bude totiž při jízdě automaticky měnit kompresní poměr mezi hodnotami 8:1 až 14:1, což už připomíná spíše diesely. Japonští motoráři si od tohoto řešení slibují daleko více efektivity, mnohem vyšší úsporu paliva a také říznější projev.

Rychlost a efektivita

I relativně těžké Infiniti QX50 s hmotností těsně pod 1900 kilogramů bude umět vystřelit z klidu na 100 km/h za 6,3 sekundy, přičemž by v kombinovaném režimu nemělo spotřebovat více než 7 litrů benzínu na 100 kilometrů.

Součástí vozu pak samozřejmě budou i pokročilé systémy pro částečně autonomní jízdu ProPILOT, plně LED světlomety, 360stupňový pohled shora a další. Interiér však zůstává otázkou. Pokud by i ten oproti konceptu doznal jen drobné změny, šlo by o jedno z nejpůvabnějších středně velkých SUV na trhu. Tak se nechme překvapit. Oficiální premiéra je už za dveřmi.

Článek je zařazen v: Nissan SUV , Infiniti , Infiniti QX50 , nové Infiniti , Infiniti 2018 , Nissan Infiniti , nové Infiniti QX50 , LA motorshow , Los Angeles , výstava Los Angeles , Infiniti výstava , poslední Infiniti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama