Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Nejrychlejší diesel světa! Alpina D5 S

Boj o nejrychlejší sériově vyráběný diesel vyústil v zajímavou přetahovanou mezi automobilkami Porsche a Alpina. Až doposud nejrychlejší dieselová střela Panamera Diesel 4S dotáhla rychlost na metu 285 km/h. Nová Alpina ale jede o 1 km/h rychleji!
Vydáno: 06.09.2017
Alpina D5 S

Již v polovině července jsme vás informovali o tom, co Alpina chystá. Nyní je ale jasné, že s oficiální fyzickou premiérou to automobilka stihne už na letošní výstavu ve Frankfurtu. Oficiálně nejrychlejší dieselový vůz světa je tady. Prvenství mu však patří jen v provedení sedan. Proč?

Jak jsme zmínili na začátku, Alpina si cenné prvenství urvala jen díky jednomu kilometru v hodině. Toho však dosahuje pouze model D5 S sedan. Kombi jede totiž „jen“ 283 km/h. Ale nechme drobností. V první řadě půjde o fenomenální cestovní vůz stvořený k překonávání dlouhých tras při rozumné spotřebě.

Tři litry, tři turba!

Alpina D5 S ve svých útrobách nakonec skrývá třílitrový vznětový šestiválec, který je ovšem dopován hned trojicí turbodmychadel. Samo BMW od tohoto počtu upustilo a nový naftový vrchol pro řadu 7 nabízí se čtyřmi turby. Podle vyjádření Alpiny je ale přesně takovýto počet nejlepší. Trojice speciálně nastavených turbodmychadel totiž vznětovému šestiválci zajišťuje až překvapivou agresivitu, což Alpina dokazuje i přiložením výkonového grafu. Již ve 2000 otáčkách za minutu bude totiž motor dávat 238 koní a 800 Nm, což je na dieselové poměry neslýchané.

A jaký je maximální výkon? Maximum síly se ustálilo na 388 koních v pásmu od 4000 do 5000 otáček. Nejvyšší točivý moment 800 Nm pak bude k dispozici mezi 1750 až 2650 otáčkami. Není tedy divu, že zrychlení z 0 na 100 km/h zabere dieselovému supersedanu jen 4,4 sekundy (kombi 4,6 sekundy) a na 200 km/h se z klidu podívá už za 17 sekund!

Dvoutunový macek

Alpina D5 S ale nebude žádné pírko. Německý výrobce se opět zaměřil na maximální komfort, takže původní BMW řady 5 pořádně přibralo. Sedan váží 1930 kilogramů, provedení kombi pak dokonce 2035 kilogramů. Díky přibrané hmotnosti, ještě lepšímu vytlumení a použití silnějších protihlukových skel ale bude jízda s oběma provedeními procházkou v růžové zahradě, při níž téměř nic neuslyšíte.

K naprosté jízdní pohodě mají nově dopomoci také elektricky ovládané tlumiče Bilstein se zkrácenými pružinami. Aby toho ale nebylo málo, nabídne Alpina za příplatek i řízení zadní nápravy, které bude schopno natáčet zadní kola až o 2,5 stupně. To žádná nová pětka nemá!

Skoro 40centimetrové kotouče

Ještě než přejdeme k ceně, musíme zmínit také kola a brzdy, které patří k nejvýraznějším devízám Alpiny. Modely D5 S dostanou totiž vpředu hned 395 milimetrové kotouče a vzadu dokonce talíře o rozměru 398 milimetrů. O účinnou deceleraci při prudším brzdění tak nebude nouze. Dostatek trakce ostatně zajistí i standardně dodávaná vícepaprsková kola s rozměrem 20 palců na pneumatikách 255/35 vpředu a 295/30 vzadu (285/30 u kombi).

A co to celé bude stát? V kruzích Alpiny je poměrně neuctivé, ptát se hned po příchodu do showroomu na cenu. Předem je tedy lepší počítat s tím, že základní cena 2 294 000 Kč za sedan, resp. 2 359 000 Kč za kombi ještě poroste.

Reklama
Článek je zařazen v: Alpina, Alpina D5 S, Alpina D5S, nejrychlejší dieselové auto, nejrychlejší diesel, nejrychlejší kombi, nejrychlejší sedan, dieselová Alpina, Alpina diesel, nová Alpina, nová Alpina D5, nová Alpina B5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama