Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nejcennější automobilovou značkou na světě je... Toyota

A vy jste si určitě zase mysleli, že to škodovka vyhraje.
Vydáno: 01.06.2015
Daleko za IT giganty, ale v čele automobilek
Daleko za IT giganty, ale v čele automobilek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Samozřejmě si děláme legraci, ale nejnovější výzkum společnosti Millward Brown dokazuje, že prodeje nejsou všechno. Volkswagen sice Toyotu poprvé v historii předbíhá, ale japonská automobilka v posledních letech pravidelně atakovala hranici deseti milionů prodaných vozů. A to se počítá. Proto je Toyota nejcennějším automobilovým brandem s hodnotou 28,9 miliardy dolarů. Za ní se tísní dvě německé automobilky, ale překvapivě není ani jednou z nich Volkswagen. BMW má hodnotu 26,3 miliardy a Mercedes-Benz 21,8 miliardy dolarů. Lidový vůz je ještě o poznání níž. A kdo vlastně podobné žebříčky vede? Pro automobilky je to trochu hořká pilulka – před několika dekádami by takový Ford podobnou soutěž bez problémů ovládl, ale ve světě IT magnátů a po krizovém období prostě hrají automobilky druhé housle. Lídři žebříčku totiž mají až desetinásobnou hodnotu!

Mluvíme samozřejmě o Applu s celkovou hodnotou 247 miliard dolarů. Jablečná značka vede s velkým přehledem, protože druhý Google je odhadnut na pouhých 173,4 miliard. Následuje Microsoft, IBM, Visa nebo Coca-Cola. Čínský prodejní gigant Allbaba se překvapivě při premiéře v žebříčku vyšvihnul těsně před Amazon. A Toyota jako vedoucí automobilka? Ta je až na třicátém místě. 

 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama