Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Mráz, tropy i vánici umí simulovat nový tunel Volkswagenu

Volkswagen investoval do obřího komplexu technologických zkušeben a trenažérů, kterému vévodí nový aerodynamický tunel. Je zde možné nasimulovat jakékoliv počasí a pomůže i s vývojem nových modelů.
Vydáno: 08.11.2017
Wind Tunnel Efficiency
Wind Tunnel Efficiency Autor: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Větrný tunel Volkswagenu vyšel na asi 100 milionů eur, ale podle značky je každý cent z této sumy opravdu dobře investovaný. Jde vlastně o přehlídku nejmodernějších technologií, která se rozkládá na rozloze 8800 m2. Pokud byste se tam chtěli podívat, pak vyrazte jen kousek za hranice do německého Wolfsburgu, kde VW sídlí.

Wind Tunnel Efficiency, jak se tunel jmenuje, je tak výkonný, že dokáže během 20 minut vygenerovat stejná data, která běžné simulátory poskytují během několika dní. Navíc je schopen simulovat různé klimatické podmínky a teploty od -30°C do +60°C. Nastavit zde lze také až 95% vlhkost vzduchu, ale díky stisknutí jediného ovladače lze spustit i prudké sněžení. Nejdůležitější je ovšem obrovský větrák o průměru 8 metrů. Ve chvíli, kdy simuluje rychlost 160 km/h, vydává hluk jen 95 dB, což odpovídá podle VW puštěné televizi.

A právě díky touto velkému větráku bude Volkswagen do detailu ladit aerodynamiku svých nových modelů. Takový vývoj by mohl v budoucnu mít pozitivní dopad na snížení emisí, popřípadě také na dojezd elektromobilů. Testování v novém tunelu ale nabídne také ideální zkombinování designu a funkčnosti, na kterém nakonec dnešní automobilový průmysl stojí.

Článek je zařazen v: VW , Volkswagen , aerodynamika , aerodynamický tunel , vývoj , turbína , testování , počasí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama