Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Mini Clubman už není mini ani trochu

Kombi od Mini narostlo. Narostlo tak, že je z něj opravdu plnohodnotný kombík, a to dokonce i s čtveřicí dveří.
Vydáno: 26.06.2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Minulá generace tohoto vozu neměla klasické dveře. Jen na straně spolujezdce byly jakési půldveře pro usnadnění nastupování dozadu. Teď je všechno jinak. Čtvery dveře tu bylo možné nasadit i díky prodloužení karoserie o téměř třicet (!) centimetrů. Ale narostly všechny rozměry. Třeba šířka je o 117 mm větší. Rozvor o 123 mm. A kufr narostl z 260 na 360 l.

Jediné zůstalo – zadní dveře se otevírají svisle. Ovšem i tady je novinka. Světla nejsou součástí zadních sloupků a otevírají se společně s dveřmi.

 

A interiér? Tak přístrojovka je komplet převzatá z hatchbacku. Takže žádné experimenty s rychloměrem uprostřed. Ten je společně s otáčkoměrem pěkně před řidičem a ten ohromný orloj uprostřed zabírá nyní infotaiment. Tam může být například i zasunutá SIM karta, takže auto může být neustále napojeno na telefon a internet.

Pod kapotou je jako základ zážehový tříválec s objemem 105 litru s výkonem 100 kW. Výkon 141 kW má vyšší čtyřválec dvoulitr. Jeden diesel má také objem dva litry a výkon 110 kW. Zajímavé je, že všechny vozy mají manuální šestistupňovou převodovku a oba čtyřválce mohou mít i osmistupňový automat.

Mini Clubman_
Mini Clubman_
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama