Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Měl být supersportem, nakonec je z Range Roveru Velar 400koňový luxusní offroad!

Výrobní program Land Roveru se neustále rozšiřuje. K původnímu spartánskému vozu 4x4 do terénu přibyly verze vpravdě luxusní. Tou poslední je stroj tajuplného jména Velar...
Aktualizováno: 19.10.2017
Range Rover Velar
Range Rover Velar Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kde se vzal Velar?

            Málokdo ví, že první prototypy luxusního Range Roveru, vyvíjené už od roku 1968, nesly krycí jméno Velar. Dokonce si tehdejší britská automobilka Rover nechala zaregistrovat hned dvě nové společnosti Velar a Talago, pod jejichž jmény zkoušela příští modely, aby zůstaly utajené konkurenci... Nebyl to hned terénní Range Rover, ale Velar vznikl u podřízené automobilky Alvis, která pod jménem Velar testovala prototypy supersportovních vozů s motorem uprostřed! A Talago? To vzniklo pro přípravu sedanů Rover 2000, jež se pak v roce 1963 staly prvními vítězi evropské ankety CAR OF THE YEAR (Vůz roku)!

            Sportovní Rover-Alvis byl v rámci racionalizace po pohlcení koncernem British Leyland prostě zrušen, ale technici Roveru si na to jméno vzpomněli, když připravovali Range Rover, v roce 1970 uvedený první luxusní evropský SUV. A co jméno Velar opravdu značí? Je odvozeno z italských a španělských slov pro tajemství či utajení...

Čtvrtý z Range Roverů...

            Možná to nevíte, ale Land Rover je značka, zatímco Range Rover označení luxusní řady Land Roveru! Původně to bylo jednoduché, byl jeden spartánský Land Rover (později zvaný Defender) a od roku 1970 luxusní Range Rover, během let však modelů přibylo a začaly se překrývat. Vyjely Discovery, Freelander a další Range Rovery, nyní známé jako Evoque, Velar, Sport a prostě Range Rover (ten velký, pokračování původního). Nový Velar se představil letos na jaře, má nejdynamičtější vzhled, robustní sportovní tvary a v hierarchii Range Roverů vyplňuje mezeru mezi Evoque a Sportem. Jeho design jde tak daleko, že nabízí součinitel odporu vzduchu jen 0,32, donedávna vlastní jen sportovním vozům. Výrobce si potrpí na kvalitu a vycizelované detaily, u Velaru došel nejdál. Vybíráte z motorů o výkonu od 180 do 380 koní, poslední je zážehový V6 s kompresorem. Vyspělý podvozek může mít pneumatické odpružení a řadu skvělých asistentů.

            Samozřejmě jsme Velara hned vyzkoušeli.

Expert Radek představí britskou novinku ze Solihullu v premiérovém Autosalonu dnes od 20.15 na Prima COOL!

Autor textu a foto: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama