Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

McLaren odhaluje nástupce ikonického F1. Vrací se ke kořenům

Určitě si pamatujete legendu od McLarenu, která svou rychlostí uhranula svět a jmenovala se jednoduše F1. McLaren se rozhodl i po čtvrt století zůstat věrný netradičnímu pojetí interiéru a sedačku i volant umístil doprostřed kokpitu.
Vydáno: 02.10.2017
McLaren BP23

Jestli je vám alespoň kolem třicítky, jistě patříte ke generaci, která si na zdi lepila plakáty buď s Pamelou Anderson nebo s dnes už legendárními auty. Někdo nedal dopustit na Audi Quattro, jiný na Ferrari F40, ale věříme, že stejně jako my, měl určitě někdo z vás na zdi fantastický McLaren F1. Legenda s motorem i řidičovou sedačkou uprostřed, s motorem V12 o objemu 6,1 litru o výkonu 403 kW, který mimochodem dodalo BMW, a tvary, které berou dech i dnes. McLaren F1 je zapsán do automobilové historie nesmazatelným písmem, a tak si myslíme, že to jeho nástupce bude mít zatraceně těžké.

Mr. Bean na F1 nedal dopustit

Model F1 totiž ve své době přepsal rychlostní rekord, když mu v roce 1998 byla naměřena rychlost 386,4 km/h. Zástupci značky tehdy naměřili dokonce 391 km/h! Tato hodnota McLarenu vydržela dlouhých 7 let, kdy si rekord pro sebe doslova urval Koenigsegg CCR. Ten ale F1 překonal o pouhé 3 km/h. Rozdíl ale je v tom, že McLaren šel cestou staré školy, tedy atmosférického motoru bez dnes standardního přeplňování turbem nebo kompresorem. I proto patří F1 i dnes mezi superstřely, které se jen těžko překonávají.

Jeho kvalit si byl vědom i slavný Rowan Atkinson, kterého znáte jako Mr. Beana. Ten ale F1 dvakrát naboural, přičemž druhá nehoda byla opravdu velká. Řidiči se nic nestalo, ale škoda na autě byla tak velká, že se stala historicky největší pojistnou událostí ve Velké Británii. Oprava totiž vyšla na 910 tisíc liber, tedy asi 34 milionů korun. Auto opravovali specialisté přímo z McLarenu, takže je jisté, že bylo dáno do opravdu perfektního stavu. Dnes už s ním ale jezdí nový majitel. Rowan Atkinson si ale možná brousí zuby na chystaného nástupce této legendy.

Hybridní pohon jako standard

Projekt je stále ve fázi vývoje a v tuto chvíli má název BP23. Pod tímto označením najdeme zkratku divize Bespoke Project, číslo 2 zase značí pořadí speciálního projektu McLaren Special Operations a číslo 3 potom počet sedaček. McLaren zatím nechce moc podrobností zveřejňovat, ale třímístný interiér už potvrdil. Stejně jako u F1, bude mít i novinka umístěnou řidičovu sedačku vpředu uprostřed a po jejích stranách budou sedačky spolujezdců.

Víme také, že McLaren o chystaném autě mluví jako o nejrychlejším a nejvýkonnějším vozidle své historie. Tak, jak už to velí dnešní doba, sáhl McLaren po hybridním ústrojí, které prý hravě překoná výkon 1 000 koní. První zákazníci by se novinky měli dočkat koncem roku 2019, nicméně ani odhadní cenu zatím nikdo nebyl schopen říct.

Reklama
Článek je zařazen v: McLaren, McLaren F, McLaren F1, BP23, Koenigsegg CCR, Mr. Bean, Rowan Atkinson, McLaren Special Operations, Bespoke Project
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama