Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Konečně někdo! První elektronicky ovládaná sportovní ruční brzda!

Konečně někdo přišel s kompromisem, jak skloubit požadavky na komfort a jednoduchou konstrukci s možností řídit auto také ruční brzdou. Novinka nazvaná Ford Performance Drift Stick, je totiž první elektronicky ovládanou sportovní ruční brzdou na trhu.
Aktualizováno: 09.11.2017
Konečně někdo! První elektornicky ovládaná sportovní ruční brzda!

Taky vám připadalo nelogické, když jste řídili moderní sportovně laděné auto, které ale mělo elektronickou parkovací brzdu ? Rozhodně trhnutím malým „čudlíkem“ nemůžete dostat auto do smyku a efektně projet kontrolovaným smykem zatáčku či se otočit o 180 stupňů. A když máte auto, mající dokonce driftovací jízdní režim jako Ford Focus RS, tak to mrzí obzvlášť.

A právě konstruktéři divize Ford Performance se nad tím zamysleli a ve spolupráci se světoznámým „drifterem“ Keny Blockem problém vyřešili.

Klasická zástavba hydraulické ruční brzdy vyžaduje rozsáhlé zásahy do konstrukce vozu, ovšem u elektroniky tento problém odpadá. Využili proto profesionální kalibrační nástroj, který Ford běžně prodává, geniálně jednoduše ho upravili a bylo hotovo. Jasně, tak jednoduché to nebylo, ale výsledek je takový, že montáž nevyžaduje žádné vrtání, svařování nebo instalaci dodatečného spojovacího materiálu. Navíc ruční brzda reaguje rychleji a nevyžaduje tolik ovládací síly jako běžné systémy používané u soutěžních speciálů.

Vše se ovládá pákou z hliníkové slitiny umístěnou, jak jsme zvyklí, mezi sedadlem řidiče a řadicí pákou. Systém ovládá nejen brzdovou soustavu, ale také pohon všech kol. Při zatažení za páku se otevřou spojky, které přenášejí hnací sílu na zadní kola, a také současně dojde k zablokování zadních kol.

Když se tomu budete trochu věnovat a trénovat, tak výsledkem bude, že pohrnete ostrou zatáčku přetáčivým smykem jako mistři v automobilových soutěžích.

V závěru je ovšem jedno ALE! Systém je zatím k dispozici pouze zákazníkům Fordu v Severní Americe. Ovšem jak znám naše motoristické nadšence, určitě se nějaká cestička k nám najde.

Autor textu: expert František

Reklama
Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama