Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Konečně. Aston Martin Vantage je oficiálně venku

Stvořit vůz, který přijde po aktuálním modelu Vantage, muselo být nesmírně těžkým oříškem. Jde totiž o populární sportovní nástroj, který i přes všechny nedostatky a stáří majitelé a fanoušci z celého světa doslova milují. A tak si Britové dali pořádně na čas. Vyplatilo se čekání?
Vydáno: 21.11.2017
Aston Martin Vantage MY2018 22
Aston Martin Vantage MY2018 22 Autor: Aston Martin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jen se podívejte. Obří kapota, ještě větší nasávání pro přívod vzduchu a úžasně splývavá silueta zakončená spojenými koncovými světly. Už z fotografií je jasné, že nový Vantage rázně smaže všechny obavy. Nostalgie či jakékoliv pochybnosti zkrátka nejsou na místě. Nejen proto, jak nový Aston vypadá, ale také z toho důvodu, že se pod kapotou ukrývá plnotučný osmiválec s úžasným zvukem.

Efektní vzhled, efektivní aerodynamika

Nejzajímavější na novém Vantage je ale skutečnost, že vznikl úplně od nuly, bez reinkarnace starých dílů. Z toho důvodu mohl být kladen důraz na maximální efektivitu. Zbrusu nový tvar karoserie má menší odporu vzduchu, větší přítlak a modernější čisté linie, které k britské automobilce neodmyslitelně patří.

A zmiňovaný osmiválec? Britové se nesnažili vymyslet již vymyšlené a namísto toho sáhli po ověřené jednotce od automobilky Mercedes-AMG. Čtyřlitrový, dvojitě přeplňovaný osmiválec produkuje v základním nastavení 510 koní a 685 Nm točivého momentu, což 1530 kilogramů těžkému modelu Vantage stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a k maximálnímu tempu až 313 km/h.

Hliník v hlavní roli

Zajímavé je ale také rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami v poměru 50:50, za nímž stojí zejména vysoký podíl hliníku, kterého se v konstrukci nového Vantage nachází rovných 70 procent. Konstruktéři si rovněž dali záležet na nastavení podvozku, který je prý ještě komunikativnější, takže se novinka krásně a intuitivně řídí.

Samozřejmostí jsou pak aktivní tlumiče se třemi nastaveními tuhosti v režimech Sport, Sport Plus a Track. Schopnost zatáčet má dále posilovat elektronický diferenciál na zadní nápravě E-Diff s funkcí konvenčního samosvoru, který spolupracuje s elektronickým stabilizačním systémem. Výsledek má být ještě působivější než u konvenčního řešení.

Pokud vás nový Aston Martin Vantage zaujal, jistě vás potěší informace, že automobilka už spustila objednávky. Za nejlevnější kus na německém trhu dáte 154 000 eur, tedy zhruba 4 000 000 korun. Do garáží prvních majitelů se pak novinka podívá na jaře příštího roku.

Článek je zařazen v: Aston Martin Vantage 2018 , Aston Martin Vantage , nový Vantage , nový Aston Martin , nový Aston , Aston Martin 2018 , nový Vantage 2018 , Aston Martin Vantage MY2018 , nejnovější Vantage , Vantage V8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama