Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Konec léta po italsku. Lamborghini Aventador S Roadster

Autosalon ve Frankfurtu bude letos opravdu nabitý báječnými novinkami. Jednou z těch nejexotičtějších, která navíc krásně voní babím létem, je super ostrý Aventador ve verzi bez střechy.
Vydáno: 11.09.2017
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghini Aventador S Roadster Autor: Lamborghini
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Standardní Aventador S byl v celé své modernizované kráse představen už koncem loňského roku. Od té doby se v kuloárech mluvilo jen o tom, jestli se italská automobilka odváže ještě trochu víc a ukáže světu jeho verzi nahoře bez, tedy bez střechy. A dočkali jsme se! Sice s koncem sezóny, ale v Monaku, kde jsou taková auta nejčastěji doma, je léto takřka celý rok.

Určitě víte, že kabriolety mají dvě malé vady na kráse. Jednou je hmotnost, která je paradoxně vyšší než u verzí s pevnou střechou. Druhou je problém s tuhostí auta. Jedním dechem ale dodáváme, že oba tyto problémy jsou pro Lamborghini pasé. Střecha auta, složená z několika dílů, je vyrobená z karbonových panelů. Její hmotnost je pouhých 6 kilogramů a ovládaná je ručně. Proto vůz v celku neutrpěl žádnou velkou nadváhu. Oficiální materiály mluví o nárůstu hmotnosti asi 50 kilogramů, což je takřka neznatelné.

Atmosféra uložená uprostřed

Lamborghini si pak dalo záležet na tom, aby tenhle extravagantní kabriolet nabídl takřka stejnou tuhost karoserie jako jeho bráška s pevnou střechou. Jestli se toto povedlo, to posoudí až první zákazníci, kteří se novinky dočkají už začátkem příštího roku.

Italské Lamborghini je jedním ze synonym pro rychlost, a tak nepřekvapí, že Aventador S Roadster pohání atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který přes sedmistupňovou převodovku posílá na všechna kola 740 koní, které doplňuje točivý moment 690 Nm. Tyto hodnoty zaručují zrychlení z klidu na 100 km/h za tři sekundy a maximální rychlost je 350 km/h. To už zvládne účes trošku pocuchat. Ovšem uznejte sami, že nějaké to rozcuchání bude autu prominuto hned poté, co nastartujete ten báječný atmosférický agregát uložený uprostřed a díky absenci střechy se vám jeho projev zaryje hluboko pod kůži. Kabriolety prostě mají něco do sebe. :)

Článek je zařazen v: Lamborgini , Aventador S , Roadser , Lamborgini aventador s roadster , IAA Frankfurt 2017
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama