Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Kde je konkurence? Vedení Dacie se diví, že stále nepřichází

Nová generace Dacie Duster už se postupně odhaluje a nyní unikly na svět také první neoficiální fotky interiéru. Přesto má Dacia i po letech svůj trh v podstatě sama pro sebe. Překvapuje to i vedení automobilky Renault, pod kterou levná rumunská značka spadá.
Vydáno: 05.09.2017
Nová Dacia Duster zůstává věrná původnímu receptu.
Nová Dacia Duster zůstává věrná původnímu receptu. Autor: Dacia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Levných malých SUV a hatchbacků na trhu není málo, pokud však jde o cenu, Dacia pořád jasně vyčnívá z davu. První obrázky nového Dusteru jsme vám představili asi před týdnem a zjevně půjde o hezké auto, přestože na levném základu se nic zásadního nemění. Navíc nyní z uzavřené prezentace unikly také fotky vnitřku a zdá se, že alespoň částečně zmizí i jedna z největších bolestí Dusteru – nepřesvědčivý interiér.

Šéf designu automobilky Renault Laurens van den Acker u příležitosti odhalení nového modelu neskrýval své překvapení z toho, že Duster stále nemá žádného velkého rivala. „Jsme překvapení, protože víme, že konkurence dříve či později přijde. Čekali jsme, že už tu bude, a je poměrně ohromující, že na trhu pro Duster stále není žádný přímý konkurent,“ prohlásil.

Levná značka potřebuje levné základy

Tajemstvím úspěchu Dacie je především to, že se Renaultu povedlo minimalizovat všechny zbytečné náklady a nesnažil se vlastní levnou značku draze vybudovat od nuly. Francouzi Dacii koupili v roce 1999, od roku 2004 začali nabízet nové modely a postupně expandovali směrem na západ i na rozvojové trhy na jiných kontinentech. V minulém roce se nakonec prodaly přes 4 miliony aut, někde pod značkou Dacia, někde s logem Renaultu.

„Ne všechny úspory vycházejí přímo ze samotných aut. Jsou v obchodním modelu. V tom,  kde auta vyrábíme, nebo že Dacia může využít obchodní síť Renaultu. Bez Renaultu by Dacia jako samostatná značka nefungovala. A kdyby si jiná společnost chtěla vybudovat novou značku, bylo by to velmi drahé, což by se nějak promítlo i do ceny aut. Spojení Dacie a Renaultu je unikátní a zřejmě i těžko opakovatelné,“ vysvětlil van den Acker pro Autocar.

Za nízkou cenou podle něj navíc stojí i pevné rozhodnutí neposouvat se do vyšších tříd. „Renault je velmi disciplinovaný v tom, aby nezvedal ceny. Třeba naši němečtí přátelé mají značky, které už začínají narážet do značek nad sebou,“ konstatoval van den Acker. Zjevně tak naráží například na kvalitativní i cenové sbližování modelů Škody a Volkswagenu.

Článek je zařazen v: Dacia Duster , levné auto , levné SUV , nová Dacia Duster , Dacia duster interiér
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama