Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Jakusa Triango – žádný japonský horor, ale maďarský elektrický sporťák

Když se řekne sportovní auto, většina si vybaví nějaký ten italský, německý nebo britský výtvor. Ale sportovní vozy se nedělají jen v tradičních zemích a u tradičních výrobců.
Vydáno: 18.08.2015
Jakusa Triango.
Jakusa Triango.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ačkoliv bylo Československo bohaté na automobilovou výrobu, česká sportovní auta ve světě moc známá nejsou, a to jich tu pár zajímavých vzniklo. O dnešních supersportech Praga víme snad jen my v Česku a na Slovensku, o švédských vozech Koenigsegg vědí jen automobilový nadšenci, dánské Zenvo či nizozemský Spyker znají také jen oni. O sportovních vozech ze střední a východní Evropy v našich končinách nebo na západ od nich slyšel jen málokdo. Co třeba takový bulharský Sin R1 RS, polská Arrinera Hussarya či ruská Marussia série B? A co třeba Jakusa Triango? Ne nemluvíme tu o japonské mafii, ale o maďarském sporťáku.

Výtvor na čtyřech kolech pojmenovaný Jakusa Triango navrhl designér Tamás Jakus, v případě značky vozu tedy už víme, odkud vítr fouká. Triango není jeho první kreace, už pár sportovních vozů navrhl i nějaké úpravy motocyklů, ale jen Triango se zatím dočkalo reálné podoby. A nebylo to hned. První návrh Trianga měl Tamás hotový už před sedmi roky, několik let trvalo nákresy a plány převést do počítačového trojrozměrného modelu. Další čas pak zabrala výroba funkčního prototypu.

 


 Výsledek můžete posoudit sami. Poněkud výstřední pojetí i jméno vozu by odkazovalo spíše na už zmiňované japonské reálie, bizarní vzezření vozu by se určitě v nějakém japonském sci-fi filmu s hororovými i erotickými prvky uplatnilo. Zepředu vůz vypadá jako vyřezaná halloweenská dýně, ostré hrany pak jako by odkazovaly na japonské supersporty od Nissanu.

V útrobách je prý uschován blíže nespecifikovaný elektromotor o točivém momentu 2000 Nm, který má vůz vystřelit z nuly na sto za čtyři sekundy a maximální rychlost má údajně hodnotu 250 km/h. Dojezd je celkem průměrných 150 až 200 km. Nadprůměrná je ale cena, Tamás si se svými kolegy za Triango žádá od 70 do 80 tisíc dolarů. Hororová cena za vůz jako z hororu to není, ale vystrašit by dokázala… 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama