Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Jaguar chce zakousnout BMW 3

Konkurence na trhu, kde se pohybují BMW 3, Audi A4 nebo Mercedes-Benz C, se teď asi hodně přiostří. Drápky si totiž nabrousila kočka z Anglie. Jaguar XE.
Vydáno: 09.09.2014

Tohle auto by mělo pořádně zatopit výše zmiňovaným vozům. Proč? Protože nabídne totéž co oni, ale v poněkud fajnovějším balení a za cenu, která je velmi konkurenceschopná.

Ta cena začíná lehce nad milionem. To je o notný kus výš, než je základ u BMW. Jenže se podívejte, co tam nabízejí. Trojka za necelých 800 000 Kč je se stokilowattovou šestnáctistovkou. Dvoulitr je už přes 900 000 Kč. A k tomu hromady paketů za nemalé peníze. Takže Jaguar by na tom v případě solidní výbavy mohl být stejně ne-li lépe než konkurence.

A co tahle šelmička nabízí? Především je to nová platforma, která je lehčí, komfortnější a především modulární, takže se s ní setkáme i u dalších vozidel. Pak je to karoserie, která má 70% podíl hliníku. Takže má být extrémně lehká a přitom tuhá díky využití vysokopevnostní oceli ve zbylých 30 % materiálu.

Třetí velkou novinkou je návrat manuálních převodovek. Naposledy jsme se s nimi setkali u X-Typu před pěti lety. Sláva! Vítej zpátky.

A čtvrtou zajímavostí je řada motorů Ingenium, což je opět modulární (Jak moderní tohle slovo, je. Všimli jste si?) agregát, který by měl automobilku totálně zbavit závislosti na značce Ford, od které dosud odebírala některé motory. V novém XE zaujme prý nový turbodiesel AJ200D s výkonem 120 kW, který bude mít spotřebu (reálnou?) 3,8 l na 100 km a emise tak spadnou pod 100 g/km.

Vrcholnou nabídkou v paletě motorů má však být šestiválec s kompresorem o objemu tři litry. Tento motor už známe. Společně s osmistupňovým automatem dosáhne na zrychlení na stovku za 5,1 s a omezovač zasekne ručičku rychloměru na 250 km/h. Později přijde verze SVR, kde omezovač bude vypnut.

Jaké další motory budou v nabídce, zatím nevíme. To jsou informace, které hodlá Jaguar prezentovat až na pařížském autosalonu.

Jaguar Mark 2 Ian Callum

Podívejte se na auto šéfdesignéra Jaguaru

Jaguar Head up Display

Jaguar pracuje na promítání videoher na čelní sklo

Podívejte se také na test Jaguaru F-Type Coupé S z Autosalonu:

Jaguar F-Type Coupé S
Jaguar F-Type Coupé S
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama