Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Hvězdy F1, které se vrátily po havárii

V souvislosti s nedávnou nehodou závodníka Julese Bianchiho a úrazem Michaela Schumachera si svět znovu připomíná závodníky Formule 1, kteří i po těžké havárii našli odvahu znovu sednout za volant a vrátit se na závodní okruhy.
Vydáno: 16.10.2014
Omlouváme se, snažíme se dohledat chybějící obrázek

Niki Lauda – Nürburgring 1976

Rakouský závodník Niki Lauda a jeho děsivá nehoda na trati Nürburgring v roce 1976 patří patrně mezi ty nejznámější. Zkušený závodník nastupoval do svého šestašedesátého závodu ve své kariéře. Obhajoval titul a zároveň jel z pozice vedoucího jezdce.

Start se ale Nikimu nepodařil a proto se ztrátu snažil dohnat riskantní jízdou přes obrubníky. To se mu ale nevyplatilo a Lauda v rychlosti 250 km/h narazil do plotu, který ho vymrštil zpátky na dráhu. Ve Ferrari navíc explodovala benzinová nádrž a závodník se tak ocitl v devítisetstupňovém pekle.

 

Nehoda Niki Laudy

 

Když ho ostatní závodníci a záchranáři dostali z výhně ven, byl přepraven helikoptérou na kliniku v Mannheimu. Jeho vyhlídky v tu chvíli nebyly růžové, mimo popálenin a zlomenin měl popálené i plíce a průdušnici. I přesto to díky své neuvěřitelné silné vůli a fyzické kondici zvládl a o pouhých třiačtyřicet dnů později dojel čtvrtý v Monze v Itálii. O rok později se stal mistrem světa a v roce 1984 svůj triumf zopakoval. I přes tyto úspěchy si následky této děsivé nehody ponese Niki Lauda až do konce svého života.

 

Niki Lauda Foto: Business Factory

Niki Lauda, Foto: Business Factory

Mika Häkkinen – Adelaide 1995

Dalším závodníkem, který čelil smrti, je Mika Häkkinen. 11. listopadu 1995 při tréninku na Velkou cenu Austrálie najel na úlomky z havarovaného vozu. Auto, které se po trati řítilo rychlostí 240 km/h, následně narazilo do bariéry z pneumatik.

Miku okamžitě z vozu vytáhli a během chvíle u něj zasahoval hlavní lékař Sid Watkins. Přímo na místě bylo potřeba udělat tracheotomii, protože závodník krvácel z úst a měl vážné problémy s dýcháním. Právě tento zákrok zachránil Häkkinenovi život. Následujících deset dnů strávil v kómatu s nejistou prognózou.

I přesto jsme už o tři roky později mohli vidět Miku Häkkinena, jak opět usedá za volant a vyhrává titul mistra světa. V roce 1999 navíc titul obhájil a dnes je čestným hostem F1 a příležitostně se účastní i komentování závodů.

 

Mika Häkkinen  Foto: Business Factory

Mika Häkkinen                                                                    Foto: Business Factory

Text: Business Factory

Reklama
Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama