Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Ferrari z plakátu je na prodej

Démon solných plání může být váš. Teoreticky...
Vydáno: 23.06.2015, Petr Cífka
Rekordman v dopředné rychlosti i velikosti předkusu
Rekordman v dopředné rychlosti i velikosti předkusu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ferrari Testa D'Oro Colani, toť celé jméno tohoto vskutku exotického italského oře. Ferrari by v něm hádal na první pohled málokdo a vlastně jen podle charakteristické barvy. O tom, že se někde vespod skrývá Ferrari Testarossa, ví jen pár zasvěcených fanoušků. Jedná se o raritní experimentální kousek designéra Luigiho Colaniho. Cílem bylo dodat vozu absolutní aerodynamiku, aby mohl překonat rychlostní rekord na slavných solných pláních v Bonneville nedaleko Salt Lake City.

Dosavadní rekord drželo speciálně upravené Ferrari F40 – něco málo přes 320 km/h. Italové samozřejmě chtěli víc, a proto postavili právě tuhle placatou bestii, která vypadá, jako by právě vyskočila z plakátu hollywoodské sci-fi. Samozřejmě nějaké té osmdesátkové, protože Colani je typickým produktem osmdesátých let, kdy i zdánlivě nemožné bylo docela dobře možné. Pod kapotu se nastěhoval plochý dvanáctiválec, jehož zástavbu obstarala firma Lotec a taktéž ho opatřila dvěma turbodmychadly. Celkový výkon přesahoval 750 koní a i díky tomu se dílo nakonec podařilo. Colani na solných pláních rozdrtil dosavadní rekord a překonal rychlost 350 km/h.

Ferrari LaFerrari - Obrázek 4

Všechna superauta LaFerrari musí do servisů, prý mohou vzplanout

 

Dnes už je šampion rychlostních rekordů zapomenut, ostatně i sériové LaFerrari dovede jet 350 km/h (s vypětím všech sil a vyšším výkonem). To ale neznamená, že by Colani ztrácel na hodnotě. Aktuálně ho nabízí výběrová aukční síň v Maranellu, a ačkoliv je cena neznámá (pokud se musíte zeptat, stejně si to nemůžete dovolit), odborníci ji odhadují mezi 1,7 až 2,5 miliony dolarů. Za to byste měli LaFerrari a ještě by vám zbylo na nějaké to levnější svezení od stejné automobilky nebo na opravdu velkou spoustu špičkových pneumatik. Colani je spíš na vystavování než ježdění, jeho karoserie by si zrovna moc nepotykala se zpomalovacími pásy nebo nájezdy do podzemních garáží. Špatně by se jí udělalo i ze stavu českých silnic. Můžete se ale vsadit, že se pro ni rychle najde ochotný kupec. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama